KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    V Brně přibývají BUS pruhy, dnes je jich přes sedm kilometrů

V Brně přibývají BUS pruhy, dnes je jich přes sedm kilometrů

Publikováno: 22.9.2010, Aktualizováno: 24.9.2010 09:57
Rubrika: 2010

V Brně za posledních sedm let přibyly na silnicích vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy a trolejbusy městské hromadné dopravy. Dnes dosahují délky 7,5 kilometru. Podle mluvčí Dopravního podniku města Brna (DPMB) Hany Pohanové pomáhají zabránit zpožděním MHD a snižují provozní náklady. Takzvané BUS pruhy má i Praha, jejich celková délka dosahuje 11,4 kilometru. Podle Pavla Skládaného z Centra dopravního výzkumu se česká města postupným zřizováním vyhrazených jízdních pruhů postupně přibližují trendům, které už desetiletí funguje v západní Evropě.

"Od roku 2003, kdy bylo v Brně necelých 1,5 kilometru vyhrazených jízdních pruhů pro trolejbusy a autobusy MHD, přibylo v Brně dalších šest kilometrů těchto pruhů," sdělila ČTK Pohanová. "Pro zajištění plynulého pohybu vozidel MHD je potřebná určitá míra preference před ostatní dopravou ve městě," doplnila.

V Brně se začalo se zřizováním BUS pruhů v Křížové ulici poblíž Mendlova náměstí. Zatím poslední pruhy vznikly nedávno na Nových sadech u hlavního nádraží, kde je společný pruh pro autobusy a cyklisty.

V Praze jsou BUS pruhy například na Jižním Městě, ve Vršovicích nebo v Modřanech a mohou je využívat i cyklisté.

Pasažéři MHD obecně většinou vyhrazené jízdní pruhy vítají, proti některým se občas ozývají řidiči s tím, že jsou zbytečné a zpomalují automobilový provoz. Devětadvacetiletý Petr z Brna, který v Brně jezdí autem i využívá MHD, uvádí, že by se město mělo spíš soustředit na vytváření nových parkovišť.

Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu ČTK řekl, že zřizování vyhrazených jízdních pruhů se musí dělat chytře a podle potřeby. "Tam, kde je provoz plynulý, nemá smysl zřizovat vyhrazené pruhy," řekl. Podle něj v Brně není jejich potřeba tak velká jako třeba v některých západoevropských městech, protože páteří městské hromadné dopravy v Brně je podle něj tramvaj a autobusy jezdí hlavně na okraji města.

První vyhrazený jízdní pruh na světě vznikl v Chicagu v roce 1939, v Evropě v roce 1962 v německém Hamburku.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (86x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (56x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (32x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice