KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o obchvat, zatím marně

V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o obchvat, zatím marně

Publikováno: 21.2.2011, Aktualizováno: 28.2.2011 11:41
Rubrika: 2011

V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o stavbu obchvatu. Hlavní silnice procházející městskou částí, jíž lemují rodinné domy, slouží dnes jako hlavní tah do Brna z Bílovic nad Svitavou a okolí. Kvůli tamní intenzivní výstavbě bývá silnice přetížená a stávají se tam nehody. Loni tam řidič nákladního auta srazil dvě děti z mateřské školy. Intenzivní dopravou trpí i místní. Podle starostky Kláry Liptákové (KDU-ČSL) je situace řešitelná jen obchvatem. Stavba je ale nákladná, řekla dnes novinářům.

Se silnicí se nepočítá ani v jedné ze tří variant konceptu připravovaného územního plánu. Podle starostky je ale navrhovaný obchvat nejlepší ze všech variant, o nichž se uvažovalo. Umožňuje přímé napojení na velký městský okruh. Navíc by pomohl jak obyvatelům Maloměřic, tak lidem z Obřan, a nezavlekl by jen dopravu z jedné obytné části do druhé.

Radnice má na stavbu obchvatu zpracovanou studii. Počítá s tím, že obchvat by opustil velký městský okruh v Karlově ulici. Odtud by se odklonil doprava na násep bývalé železniční trati a podél maloměřického vlakového nádraží pokračoval na sever. Řeku Svitavu by překročil souběžně se železničním mostem, vyústil by u cihelny u Bílovic nad Svitavou. "Není tam vyšší stoupání než osm procent, takže je to reálné," uvedla starostka.

Liptáková připustila, že stavba obchvatu je v nedohlednu, a to nejen kvůli nákladům na stavbu, ale i kvůli tomu, že není ani v návrzích připravovaného územního plánu. Zpracovatel Jaroslav Dokoupil uvedl, že špatnou dopravní situací v Maloměřicích a Obřanech se projektanti zabývali. Nenašli však variantu, která by byla reálná a zároveň dopravně účinná. Zvažovalo se prý například propojení přes Panskou líchu na Lesnou. Poškodila by se tak však lesnatá krajina, přičemž účinek dopravního řešení by byl nejistý. Podobně dnes mluvila Liptáková, takové řešení by podle ní dopravu jen převedlo do jiné obydlené části Brna.

Městská část Maloměřice a Obřany patří s necelými 5 000 obyvateli k menším v Brně. Zahrnuje jak rodinnou a bytovou zástavbu, tak průmyslové areály. Oblibu tamního bydlení však zvyšuje blízkost lesů a Moravského krasu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (36x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
VIDEO: Novinky kolem výstavby obchvatu Frýdku-Místku (28x)
Bude, nebude? Postaví se severní, či jižní? Podaří se ekologům zhatit výstavbu jižní varianty? Budou na realizaci peníze...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice