KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Ústeckým silničářům zbyly peníze, budou víc opravovat

Ústeckým silničářům zbyly peníze, budou víc opravovat

Publikováno: 17.4.2011, Aktualizováno: 22.4.2011 14:42
Rubrika: 2011

Silničáři v Ústeckém kraji plánují pro letošek intenzivnější opravy silnic nižších tříd. Přestože za sebou mají jednu z nejtužších zim posledních let, většinu výdajů na údržbu si odbyli už v prosinci a v letošním rozpočtu jim zbyly peníze na souvislé opravy za zhruba 105 milionů korun.

"Ve dvou vlnách rozjedeme souvislé opravy silnic nižších tříd, hlavně ty, které už nemá cenu jen vyspravovat. Na to by mělo být k dispozici asi 105 milionů korun," řekl ČTK technický náměstek SÚSÚK Jaroslav Tačner. Alespoň o trochu by se tím mohla zlepšit chronická zanedbanost vedlejších silnic, kterou při svém vzniku před deseti lety odhadl kraj na zhruba čtyři miliardy korun.

Za celou zimu stála údržba silnic zhruba 240 milionů korun, což mimo jiné obnášelo 24.000 tun vysypané soli, řekla ČTK provozní náměstkyně Správy a údržby silnic Ústeckého kraje (SÚSÚK) Lenka Holovská.

Takový prosinec, jaký byl loni, silničáři na severu Čech dlouho nepamatují. "Sníh jsme odklízeli 32 dnů v kuse, to tady ještě nepamatujeme," řekl Tačner. Zima přitom podle něj nebyla celkově nijak výjimečná. "To jen v posledních letech, vyjma loňska, byly tak mírné," dodal.

Krajští silničáři se starají především o silnice nižších tříd, ale zároveň coby dodavatel uklízejí i hlavní silnice. "Údržba silnic nižších tříd nás stála za zimu asi 170,5 milionu korun, dalších 70 milionů stála údržba silnic prvních tříd," řekla Holovská. Dohromady na silnicích skončilo 24 000 tun soli; což odpovídá například 15 nákladním vlakům.

Valná většina soli se přitom použila už v prosinci, který si vyžádal zhruba dvě třetiny nákladů na celou zimu. Silničářům to sice nadělalo problémy, ale také do jisté míry pomohlo - prosincové náklady se vešly do zbývajícího rozpočtu na rok 2010 a mírnější začátek roku už platili z letoška, takže ve výsledku zbylo víc peněz na opravy.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (30x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Vysokorychlostní železnice v ČRVysokorychlostní železnice v ČR (26x)
Pro velké přepravní proudy cestujících mezi nejdůležitějšími evropskými centry a aglomeracemi nejlépe vyhovují vysokoryc...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci