KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Ústecký kraj chce elektrifikovat trať do Litvínova, SŽDC váhá

Ústecký kraj chce elektrifikovat trať do Litvínova, SŽDC váhá

Publikováno: 5.4.2011, Aktualizováno: 6.4.2011 14:52
Rubrika: 2011

Během několika let by měly začít jezdit elektrické vlaky do Litvínova. Ústecký kraj chce po Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), aby postavila trolejové vedení na zbývajících asi dvou kilometrech trati. S přímou linkou Ústí nad Labem - Litvínov počítá i koncepce jednopodlažních pantografů, které chtějí do roku 2014 za asi 2,5 miliardy korun koupit České dráhy. SŽDC ale nad investicí váhá a stále se o ní rozhoduje, řekl dnes ČTK její mluvčí Pavel Halla.

Ústecký kraj usiluje o přímé spojení třicetitisícového Litvínova s Ústím několik let. Situaci ale komplikuje stav odbočné trati z Teplic. Do Louky u Litvínova je už desítky let elektrifikovaná, ale do centra města ještě chybí dokončit asi dva kilometry. "Na elektrifikaci se připravuje projekt, časový horizont stavby ale ještě není," řekl ČTK vedoucí odboru dopravní obslužnosti kraje Jakub Jeřábek.

Zdánlivá banalita může hodně narušit připravovaný koncept. Ten počítá s jednou linkou z Děčína až do Kadaně, která by jezdila v hodinovém intervalu, doplněnou právě linkou do Litvínova. V nejvytíženějším úseku z Ústí do Teplic by se díky domu cestující dočkali půlhodinového intervalu mezi osobními vlaky. České dráhy společně s plzeňskou Škodou nyní hledají pro 19 nových pantografů obchodní název.

SŽDC ale zatím investovat nechce. "Stavba je v plánu přípravy ke zpracování analýzy přínosů a nákladů, musí se tedy prokázat její společensko-ekonomická efektivnost. Analýza se v současné době zpracovává a podle jejích výsledků se rozhodne," řekl ČTK Halla.

Náklady na stavbu zatím nejsou známy, podle zkušeností z podobných projektů by ale mohlo jít řádově o desítky milionů korun. Například relativně úsporná elektrifikace 46 kilometrů dlouhého úseku z Karlových Varů do Kadaně měla před deseti lety stát 2,2 miliardy korun, tedy asi 48 milionů korun za kilometr. Navíc by bylo potřeba upravit i úsek z Louky do Teplic, kde troleje sice jsou stále pod proudem, ale využívají se jen výjimečně a jsou hodně zoxidované.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (48x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (35x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
VIDEO: Novinky kolem výstavby obchvatu Frýdku-Místku (31x)
Bude, nebude? Postaví se severní, či jižní? Podaří se ekologům zhatit výstavbu jižní varianty? Budou na realizaci peníze...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice