Údržba nádraží a budov může znevýhodnit ČD proti konkurenci
Rubrika: 2011
České dráhy by se po zahájení konkurenčního boje na tuzemské železnici mohly ocitnout v nevýhodném postavení, pokud by samy musely financovat údržbu zhruba 9 000 nádraží, administrativních a hospodářských budov. Na dnešním jednání dopravní komise tripartity to řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša, který je zároveň členem dozorčí rady ČD. Návrh řešení pro financování tohoto majetku se do 30. října zavázalo připravit ministerstvo dopravy.
"Mnohé z těchto budov je možné označit za zbytný majetek," uvedl Pejša.
Přesto je podle něj problém s prodejem těchto budov. České dráhy jsou totiž akciová společnost, která nemůže majetek bezúplatně převádět, ale pouze prodávat za odhadní cenu.
Dopravce v současnosti musí podle Pejši nejdřív zmapovat, kolik z těchto dotčených budov jsou kulturní památky, které kvůli historické hodnotě není možné zbourat. „Financování jejich údržby jen jediným dopravcem ale rovněž není možné,“ uvedl Pejša.
Nejpozději v prosinci letošního roku plánuje na trati Praha – Ostrava spustit dálkové vlaky společnost RegioJet ze skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury, od prosince 2012 chce na stejnou trasu vyjet společnost Rapid Express podnikatele Leoše Novotného.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.