KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    U nádraží v Ostravě-Svinově se začne stavět nový terminál

U nádraží v Ostravě-Svinově se začne stavět nový terminál

Publikováno: 13.4.2011, Aktualizováno: 18.4.2011 11:13
Rubrika: 2011

Za několik týdnů se na místě důležitého dopravního uzlu u vlakového nádraží v Ostravě-Svinově začne stavět moderní terminál. Stavba by měla být dokončena v březnu 2013. Do té doby si vyžádá výrazná dopravní omezení. Představitelé Ostravy to dnes oznámili na tiskové konferenci.

Nový terminál má propojit městskou a automobilovou dopravu s dálkovými autobusy a vlaky. Přestavba Svinovských mostů a jejich okolí naváže na už hotovou rekonstrukci vlakového nádraží a prostoru před ním. Obojí je dílem ostravského architekta Václava Filandra. Dříve chodili cestující od tramvajových a autobusových zastávek na mostech k vlakům po takzvaném platu. To pocházelo ze 70. let minulého století, nikdy nebylo dokončeno a loni v létě je stavbaři zbourali.

"Svinovské plato umožňovalo přejít velký kus k nádraží chráněný před povětrnostními vlivy. Teď se ten prostor upraví tak, aby se tam dalo pohodlně dojít po chodníku, z mostů se bude sjíždět eskalátory až na úroveň nádraží," řekl primátor Petr Kajnar (ČSSD). V budoucnu by se lidé měli dostat od zastávek MHD až k vlakům "suchou nohou" přes nákupní středisko. "To je ale investiční akce soukromé firmy a ta dnes svoje investice trochu zabrzdila, protože je krize a není zrovna doba na stavění. Ale myslím si, že se to s nějakým zpožděním realizuje," dodal Kajnar.

Vedoucí městského odboru ekonomického rozvoje Václav Palička uvedl, že náklady na stavbu byly původně odhadovány na zhruba 796 milionů korun. Vítěz výběrového řízení, firmy IMOS Brno a SDS Exmost, však nabídl cenu 398,24 milionu korun. "Město tak může ušetřit asi 314 milionů," řekl Palička. Na nákladech se bude město podílet ze tří čtvrtin a ze čtvrtiny Moravskoslezský kraj. Palička uvedl, že na projekt je připraveno až 561 milionů korun z evropských dotací z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.

Nabídku určila jako nejvýhodnější odborná hodnotící komise a schválily to rady města i kraje. Představitelé Ostravy uvedli, že mají dva posudky, podle kterých je nabídnutá cena reálná a projekt splňuje všechny požadavky. "Je vidět, že během krize stlačují firmy své náklady na minimum," řekl Kajnar.

Nízká cena podle něj může znamenat, že se firma, aby se vešla do ceny, bude snažit nepoužívat tak kvalitní materiály. "Na druhé straně proti tomu se nelze bránit, protože vybírat za nejnižší cenu je samozřejmě rozumné. Splnění požadavků, které jsou v projektu, se předpokládá," řekl Kajnar. Připomněl, že město vysoutěžilo za polovinu ceny například všechny stavby, které se stavěly v průmyslové zóně v Mošnově. "A tam nakonec ta kvalita odpovídá," dodal primátor.

Se zahájením stavby se čekalo na vyjádření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), protože jedna z neúspěšných firem podala návrh na přezkum zakázky. Svůj návrh ale stáhla. "Na základě vzetí návrhu zpět rozhodl 5. dubna ÚOHS o zastavení správního řízení v této věci," informovala mluvčí Ostravy Andrea Vojkovská.

Podle Kajnara je reálné, že stavba bude hotova v březnu 2013, což je asi o 15 měsíců později oproti původním plánům. "Máme platné stavební povolení, všechny formality jsou vyřízeny. Teď už záleží jenom na rychlosti firmy a stavební firmy nemají problémy s tím dodržovat termíny," řekl primátor.

Palička informoval, že v první fázi se začne upravovat prostor pod Svinovskými mosty, kam následně povedou objízdné trasy. Dopravní omezení na mostech, která zkomplikují cestování mezi Ostravou a Opavou a ve městě pak mezi Porubou a centrem, se plánují od listopadu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (27x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
16. ročník sympozia MOSTY 2011 – tradice spojená s inovací16. ročník sympozia MOSTY 2011 – tradice spojená s inovací (25x)
16. mezinárodní sympozium MOSTY 2011 probíhalo ve dnech 14. a 15. dubna 2011 v rámci 16. mezinárodního stavebního veletr...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice