KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Tunelem pod Lamanšským průlivem poprvé projel německý vlak

Tunelem pod Lamanšským průlivem poprvé projel německý vlak

Publikováno: 19.10.2010, Aktualizováno: 25.10.2010 10:43
Rubrika: Tunely

Tunelem pod Lamanšským průlivem dnes poprvé projel německý rychlovlak ICE společnosti Deutsche Bahn a dorazil na londýnské nádraží St. Pancras. Podle agentury AFP se tak stalo na pozadí napětí mezi Paříží a Berlínem v rámci konkurence na železnici.

"První etapa k pravidelnému dopravnímu spojení je překonána," radoval se šéf Deutsche Bahn Rüdiger Grube, jehož ICE konkuruje francouzským rychlovlakům TGV.
Grube oznámil, že od prosince 2013 by měly německé dráhy nabízet tři zpáteční cesty denně mezi Frankfurtem a Londýnem přes Kolín nad Rýnem, Brusel a Lille. Němci chtějí také jednou nabízet spojení Amsterodam-Londýn.

Finanční německá metropole Frankfurt by tak byla pět hodin od londýnské City. "To by byl ohromný pokrok pro evropskou železniční dopravu," prohlásil německý ministr dopravy Peter Ramsauer.

V souladu s plánem ICE nyní tunelem neprojel vlastními silami, ale tažen lokomotivou. Deutsche Bahn podle agentury AFP uvedla, že ICE ještě pro tuto trasu není homologován. Společnost přitom ani nepočítá s homologací pro současnou generaci ICE, protože na trať do Londýna chce v ostrém provozu nasadit až příští model ICE.

Vlak typu ICE 3 první testy v tunelu, který spojuje Francii s Velkou Británií, absolvoval už minulý týden. Provedeny byly evakuační zkoušky, které měly ukázat, že souprava složená ze dvou dílů dlouhých 200 metrů je pro provoz v tunelu vhodná.

Skupina Eurotunnel provozující podmořský tunel dnes podle agentury AP uvedla, že oba víkendové bezpečnostní testy byly úspěšné. Ukázaly, že zaplněný vlak ICE je v tunelu možné evakuovat za méně než 20 minut, uvedl mluvčí Eurotunnelu John Keefe. Všechny současné bezpečnostní normy však tyto vlaky nesplňují a společnost Eurostar se chystá ke změně norem tak, aby tunelem mohly jezdit i německé rychlovlaky.

Rychlovlaky ICE vyrábí německý Siemens ve spolupráci s kanadskou firmou Bombardier. Společnost Eurostar International Ltd., která provozuje vysokorychlostní železniční spojení mezi Londýnem a evropským kontinentem, nedávno oznámila, že od Siemensu koupí deset nových vlaků. Akvizice je součástí programu modernizace a expanze flotily za 700 milionů liber (asi 19,5 miliardy Kč). V současnosti Eurostar používá vlaky vyrobené francouzskou firmou Alstom.

Eurostar, v níž má většinový podíl francouzský provozovatel železnic SNCF a menšinové podíly britská LCR a belgická SNCB, si kromě toho přeje, aby se v budoucnu na provozu pod kanálem podílely i jiné společnosti. Nabídku zatím vyslyšela jen německá Deutsche Bahn, která chce od roku 2013 zajišťovat spojení hlavně mezi Frankfurtem nad Mohanem a Londýnem.

Na dnešní odpoledne byla přichystána slavnost přivítání německého rychlovlaku za účasti šéfa Deutsche Bahn Rüdigera Grubeho, německého ministra dopravy Petera Ramsauera či náměstkyně britského ministra dopravy Theresy Villiersové.

Francouzská vláda tvrdí, že pouze vlaky vyrobené firmou Alstom splňují bezpečnostní normy stanovené pro provoz v tunelu. Berlín postoj Paříže považuje za protekcionistický.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (49x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (44x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice