KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Tunel pod Bratislavským hradem byl dokončen

Tunel pod Bratislavským hradem byl dokončen

Publikováno: 3.9.2010
Rubrika: Tunely

Stavbaři dokončili práce na rekonstrukci tunelu pod Bratislavským hradem. Rekonstrukce objektu, kterou financovalo Hlavné mesto Bratislava, začala v květnu roku 2009 a byla dokončena 31. července 2010. Celkové náklady na její realizaci dosáhly 6,145 ml. € bez DPH.

Tunel byl vybudován v letech 1943-1949 jako silniční, tramvaje v něm jezdí až od roku 1983. V současnosti je jediným tramvajovým tunelem v Bratislavě a poslední větší rekonstrukcí prošel v 80. letech. Tunel je 792 metrů dlouhý a denně jím projede až 500 tramvajových souprav. Díky rekonstrukci je zlepšen komfort cestujících, protože tramvaje jezdí po nové pevné jízdní dráze.

Cílem rekonstrukce bylo nejen zlepšení bezpečnosti dopravy v tunelu tak, aby byla v souladu s přísnými evropskými normami, ale také zvýšení rychlosti projíždějících tramvají. „Před zahájením rekonstrukce mohly tramvaje projíždět tunelem maximálně rychlostí 30 km/h, v posledních měsících dokonce je 10 km/h. Díky rekonstrukci se tato rychlost zvýšila na 50 km/h,“ uvedl Ing. Dušan Chovanec, manažer obchodu a ekonomiky OHL ŽS, a.s. organizační složka. Tunel je nově kompletně osvětlený, má nové zabezpečovací zařízení a je pod stálým kamerovým dohledem. Zároveň byla zprůchodněna také úniková chodba, která ústí na bratislavských Palisádách. Během rekonstrukce bylo také přesunuto vodárenské tlakové potrubí pod tramvajové koleje.

Investorem rekonstrukce bylo Hlavné mesto Bratislava, zakázku realizovaly společnosti OHL ŽS, a.s., Skanska BS a.s. Prievidza a Trnavská stavebná spoločnosť a.s.

Základní informace o stavbě:

  • Název stavby: Rekonstrukce tramvajového tunelu
  • Investor: Hlavné mesto Bratislava
  • Zhotovitel: OHL ŽS, a.s., Skanska BS, a.s. Prievidza a Trnavská stavebná spoločnosť, a.s.
  • Zahájení prací: květen 2009
  • Ukončení prácí: červenec 2010
  • Celkové náklady: 6,145 mil. € bez DPH.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (81x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (73x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Tunel žilina na dálnici D1 Hričovské Podhradie – Lietavská LúčkaTunel žilina na dálnici D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (70x)
V listopadu 2014 byla zahájena výstavba jednoho ze dvou tunelů na úseku dálnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská a to ...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice