KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Tunel Blanka dostal opět povolení na úsek Špejchar-Pelc

Tunel Blanka dostal opět povolení na úsek Špejchar-Pelc

Publikováno: 6.9.2010, Aktualizováno: 9.9.2010 08:56
Rubrika: Tunely

Metrostav bude moci opět pokračovat v pracích na části tunelu Blanka v úseku Špejchar-Pelc Tyrolka, které zastavil soud. Ministerstvo pro místní rozvoj podle serveru iHNed.cz minulý týden v tichosti vrátilo uvedenému úseku stavební povolení. Původní stavební povolení napadlo sdružení Za naši budoucnost a Nejvyšší správní soud mu dal letos v únoru za pravdu.

I když se proti novému stavebnímu povolení sdružení, které sdružuje obyvatele pražských Holešoviček, odvolá k soudu, tak se Metrostavu s největší pravděpodobností podaří tunel i související stavby, především garáže na Letné, dostavět, píše server.

Úplně vyhráno ale Praha a Metrostav ještě nemají, protože proti uvedenému rozhodnutí je ještě možné podat rozklad. "Určitě jej podáme," potvrdil serveru právník sdružení Za naši Budoucnost Zdeněk Kuneš. Je ale velmi pravděpodobné, že rozkladová komise verdikt potvrdí. Komise totiž připravila i uvedené rozhodnutí pro ministra Kamila Janovského.

"Předpokládáme, že to skončí opět u soudu," řekl Kuneš. Podle něj totiž ministerstvo opět porušilo zákon. "Mělo nechat proběhnout nové stavební řízení, a ne ve svém rozhodnutí námitky sdružení - byť jinými slovy než předtím - opět zamítnout", řekl serveru.

Sdružení Za naši budoucnost proti stavbě dlouhodobě protestuje. Vadí mu, že tunel Blanka přivede do jejich čtvrti desetitisíce nových aut denně. Úřady podle nich při povolování stavby neudělaly analýzu toho, jaký bude mít stavba vliv na životní prostředí a především zdraví obyvatel v Holešovičkách.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (44x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice