KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Trasa obchvatu Kroměříže povede až za sportovním letištěm

Trasa obchvatu Kroměříže povede až za sportovním letištěm

Publikováno: 2.9.2011, Aktualizováno: 8.9.2011 09:31
Rubrika: 2011

Trasa uvažovaného jihovýchodního obchvatu Kroměříže nepovede v blízkosti biocentra Hráza zvaného Bagrák, ale až za místním sportovním letištěm. Novinářům to dnes řekla starostka Daniela Hebnarová (ODS). Proti vedení obchvatu kolem Bagráku podepsalo 2800 lidí petici, zastupitelé jim nyní vyhověli.

Záměr sice není v nejbližších letech v plánu, ale město s ohledem na svůj budoucí vývoj a potřeby chce být na možnou výstavbu připraveno. Trasa obchvatu byla už v minulosti zapracována do Zásad územního rozvoje Zlínského kraje. Podle zákona je město povinno uvést svůj územní plán do souladu s krajskými zásadami. Vybraná varianta vedoucí kolem lokality Bagrák však vzbudila nevoli lidí, přes jejichž pozemky by silnice měla vést, a také obyvatel, kteří nesouhlasili s narušením tohoto biokoridoru.

Schválená trasa povede prodloužením ulice Jožky Silného za sportovní letiště, odtud v přímém směru až k silnici na Trávník. Po ní by obchvat vedl okrajem další části města Kotojedy a po překlenutí železniční trati ve směru na okraj místní části Vážany. Podle odborníků nyní však tato trasa nemá za současného stavu dopravy a rozvoje města prakticky význam.

Záměr podpořili všichni přítomní zastupitelé kromě čtyř, kteří se zdrželi hlasování, a kromě lidoveckého zástupce Pavla Motyčky, jenž hlasoval jako jediný proti. "Se vznikem dálničního mostu se prokazatelně snížilo dopravní zatížení v centru, a proto se domnívám, že tato varianta nemá žádný smysl a je otázkou, zda bude zapotřebí v budoucnosti. Hlavně by se město do této lokality nemělo rozšiřovat, protože je zde záplavová zóna," uvedl Motyčka.

Krajské zásady územního rozvoje nyní vymezují trasu obchvatu mimo jiné právě v blízkosti Bagráku. Několikakilometrový úsek však vede i přes pozemky soukromých vlastníků, kteří s nimi mohou nakládat jen omezeně, a například tam nelze stavět. Město musí změnu svého územního plánu do krajských zásad zapracovat, pak může být uvolněna nynější uzávěra. Podle Hebnarové je to otázka zhruba roku až dvou.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice