KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    TRANSPORT: Nová dopravní strategie EU by mohla I/11 zařadit na mapu transevropských cest

TRANSPORT: Nová dopravní strategie EU by mohla I/11 zařadit na mapu transevropských cest

Publikováno: 15.11.2011
Rubrika: 2011

Reálnou možností, jak rychle modernizovat přetíženou silnici I/11, je využít evropských zdrojů. Jsou o tom přesvědčeni představitelé regionu. Právě regionální dopravní priority v kontextu nové dopravní strategie Evropské unie budou jedním z hlavních témat mezinárodní konference TRANSPORT 2011. Tu v hotelu Clarion Congress Hotel Ostrava dnes a zítra pořádá Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Dále se tady zástupci Evropské unie, představitelé ministerstev dopravy Česka, Slovenska, Polska a Rakouska společně s řadou odborníků na dopravu a logistiku věnují železniční a vodní dopravě či spolupráci v rámci severojižní evropské dopravní osy Balt-Jandran.

„Usilujeme o to, aby se východo-západní spojnice kraje se Slovenskem, silnice I/11, stala součástí transevropské dopravní sítě TEN-T. Tak by se mohla její modernizace dostat do Operačního programu Doprava na léta 2014 – 2020 a byl by zajištěn přísun nutných finančních prostředků z EU,“ vysvětlil generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian s tím, že se nyní v Bruselu posuzuje zařazení silnice I/11 do koncepce sítě TEN-T. Navíc na konferenci přijel zástupce Evropské komise Helmut Adelsberger, který tady představí novou dopravní strategii Evropské unie, jež Evropská komise přijala na konci října, a nastíní, jak využít zdroje EU v dalším plánovacím období i pro regionální projekty. Právě na základě nové dopravní koncepce EU má východo-západní spojnice kraje se Slovenskem šanci dostat se do koncepce sítě TEN-T.

Podle nové dopravní strategie EU představuje TEN-T hlavní dopravní síť v Evropě, má být vytvořena s perspektivou do roku 2030 a plnit funkci dopravní páteře jednotného trhu. Její součástí by měly být v jednotlivých státech a jejich regionech další trasy, které by měly na ni navazovat. Jejich výstavba a modernizace by měla být financována z peněz EU. „Cílem je zajistit do roku 2050, aby se většina evropských občanů a podniků nacházela nejdále 30 minut cesty od hlavní sítě,“ stojí v komentářích nové dopravní strategie. Na základě toho, by se silnice I/11 mohla dostat na mapu transevropských dopravních sítí. „Po její modernizaci bude totiž reálná, aby se do třiceti minut přesunuli lidé z Opavy či Třince do Ostravy, kterou prochází D47, jež patří již nyní do základní sítě TEN-T,“ objasnil Pavel Bartoš, prezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje.

Na základě nové dopravní strategie EU bude také ministerstvo dopravy vybírat projekty, které budou zahrnuty do operačního programu pro oblast dopravy na období 2014-2020. „Projekty budou vybírány na základě výsledků multikriteriálního hodnocení dopravních sektorových strategií,“ reagovalo Ministerstvo dopravy ČR na koncepci nové dopravní politiky EU.

Na konferenci se bude dále hovořit o železniční dopravě a jejich perspektivách rozvoje, o vodních cestách ve střední Evropě či o spolupráci v rámci severojižní evropské dopravní osy Balt-Jandran. Vybrané instituce z pěti zemí podél dopravního koridoru od Baltského moře po Jadran, jež prochází také Moravskoslezským krajem, vytvořily projekt BATCo- Baltic Adriatic Transport Cooperation. „Na projektu se podílí Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje jako jediný zástupce z Česka,“ uvedl ředitel konference Transport a přímý účastník projektu BATCo Pavel Santarius. Snahou projektu je především urychlit realizaci vysokorychlostního železničního spojení podél osy a přesunout část silniční přepravy na železnici, chránit tak životní prostředí snížením negativních vlivů dopravy, zajistit zaměstnanost posílením ekonomik jednotlivých oblastí a zlepšit mezinárodní spolupráci.

.„V rámci konference rovněž probíhá zasedání Řídícího výboru pro VI. Panevropský dopravní koridor v čele s předsedou Wojciechem Zarnochem. V průběhu konference se také uskuteční zasedání národních korespondentů Evropské charty bezpečnosti silničního provozu,“ řekl Pavel Santarius.

Konference TRANSPORT se letos koná již popatnácté. Mezi významnými hosty nebudou chybět představitelé Moravskoslezského kraje, Zlínského kraje i zástupci krajů dalších, představitelé statutárního města Ostravy. Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj a statutární město Ostrava finančně podpořily konferenci ze svých rozpočtů.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (43x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (32x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...
Německá průchozí dálnice 2. díl (28x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice