KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Tisíce Pražanů se přišly podívat, jak se razí metro

Tisíce Pražanů se přišly podívat, jak se razí metro

Publikováno: 18.6.2011, Aktualizováno: 28.6.2011 13:13
Rubrika: 2011

Více než 8 500 lidí se dnes na pražský Vypich přišlo podívat, jak se razí metro. Magistrát a společnost Metrostav pro ně na stavbě prodloužení metra A z Dejvic do Motola připravily den otevřených dveří. Mohli si prohlédnout již vyražené tunely i razicí štít, který představitelé města a dopravního podniku slavnostně pokřtili jménem Adéla.

Stavba čtyř nových stanic metra začala před rokem. V dubnu byl uveden do provozu první speciální razicí štít Tonda. V hornině směrem k Dejvicím dosud prorazil podle představitelů Metrostavu 220 metrů a zbývá mu asi 230 do míst, kde bude nová stanice Petřiny.

Na začátku července by se k němu měl přidat druhý štít, který prorazí souběžný tunel. Zástupci města, dopravního podniku a Metrostavu jej dneska pokřtili jako Adélu. Jména oběma strojům vymyslely děti z motolské nemocnice. "Adéle přeju, aby byla stejně výkonná jako Tonda, a ať máme těch šest kilometrů rychle za sebou," řekl primátor Bohuslav Svoboda.

Délka jednoho štítu přesahuje 100 metrů, váha je zhruba 900 tun a průměr čelního štítu činí šest metrů. Za den je schopen vyrazit až 15 metrů. Na jeho obsluhu jsou potřeba čtyři desetičlenné posádky.

Štíty narušují horninu pomocí rotující hlavy. Vyrubaná hornina poté putuje do odtěžovací komory, odkud se přesouvá na pásy. Vytěžený tunel je ihned zajištěn železobetonovým ostěním, takže nevzniká žádný volný prostor. Celkově oba stroje vyrazí jednokolejné tunely v délce 8,1 kilometru.

Návštěvníci si mohli prohlédnout i další speciální techniku, kterou stavbaři při ražbě tunelu používají. Báňští záchranáři pak lidem ukázali své vybavení, které používají.

Ražba tunelů by měla být podle náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) hotova někdy na přelomu let 2012 a 2013. Poté se v nich začnou umísťovat koleje a technologie. První soupravy metra by měly vyjet v roce 2014. "Aby se tak stalo, nesmíme narazit na žádné problémy. Zatím se tak nestalo," dodal Březina.

Nový úsek pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol bude měřit 6,134 kilometru. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stavitelem je sdružení firem Metrostav a Hochtief.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (41x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (35x)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (33x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice