KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Termín dostavby D8 není jistý, čeká se na možná odvolání

Termín dostavby D8 není jistý, čeká se na možná odvolání

Publikováno: 10.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 10:51
Rubrika: 2011

Urychlená dostavba dálnice D8 do tří let ještě není zdaleka jistá. Vyplynulo to z dnešního jednání zástupců Ředitelství silnic se samosprávami ve Vchynicích na Litoměřicku. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na konci ledna požádalo o takzvané sjednocené řízení, které by mu mělo do dvou měsíců přinést jak územní rozhodnutí, tak i veškerá stavební povolení, termín dostavby ale ještě slíbit nechce. Čeká se další odvolání jedné z ekologických organizací, řekla novinářům starostka Vchynic Jana Chládková.

Zkrácené stavební řízení pro liniové stavby je jednou z novinek poslední doby. "Je to trochu nestandardní a je to vůbec poprvé v historii ČR, kdy se to takto řeší," řekl ředitel výstavby ŘSD René Poruba. Termín dostavby dálnice v roce 2013 sice pořád zaznívá, ale prý je to jen přání. "Je to náš plán a uděláme pro něj maximum. Ale pořád je to trochu spekulace, nikdo není schopen říct přesný časový harmonogram a bude záviset na stavebním úřadu v Lovosicích, jak se s tím vypořádá," dodal.

Situaci mohou opět zkomplikovat odvolání ekologických organizací. Nevyloučil je ani nejviditelnější bojovník proti dálnici Miroslav Patrik z Dětí země, který ale působí i jako poradce ministra dopravy Víta Bárty a nové žádosti o stavební řízení připomínkoval. "Zatím žádné takové signály nemáme, ale i kdyby byla možná dohoda s Dětmi země, pořád je tu Společnost ochránců přírody Litoměřicka. Poslední dobou bylo pravidlem, že když se neodvolal pan Patrik, odvolali se oni," řekla ČTK Chládková.

Patrik sice tvrdí, že v odvoláních jde především o to, aby byly dodržovány zákony, ale zároveň připouští, že je se stavbou dálnice už smířený. "Jsme v situaci, kdy jsou dvě třetiny rozestavěné a možnost nějaké změny je minimální. Samozřejmě by se mi líbilo, kdyby se začalo stavět v dlouhém tunelu, ale to už není reálné. Je tedy lepší, aby se dálnice dostavěla v současné verzi," řekl ČTK Patrik.

Starostové dotčených obcí mají ale akutnější problémy, než jen dostavbu dálnice. Objízdné trasy jsou v havarijním stavu, a protože řidiči často využívají i neznačené trasy po silnicích nižších tříd, vznikl spor o to, kdo je má platit - jestli kraj, kterému patří, anebo ŘSD jakožto investor. Zatím je jasné jen termín oprav hlavní silnice z Teplic do Lovosic, jejíž nejponičenější úsek u Vchynic by se měl začít opravovat na jaře.

Poslední nedostavěný úsek dálnice D8 spojující Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem je dlouhý 16,4 kilometru. O jeho dostavbu se vedou spory už od konce 90. let, konečná podoba trasy byla schválena v roce 2005 a o dva roky později se začalo stavět. Administrativní problémy se týkají především asi čtyřkilometrového úseku u Ústí nad Labem. Pokud ŘSD získá stavební povolení, v celé trase by mohlo začít stavět letos na jaře a dálnice by mohla být dokončená v roce 2013. Podle původního plánu měl stát úsek, jehož většina je na území CHKO, zhruba 11,7 miliardy korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice