KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Technologie RoadCem opět v praxi – nyní v Českých Velenicích

Technologie RoadCem opět v praxi – nyní v Českých Velenicích

Publikováno: 5.12.2011
Rubrika: 2011

Dne 10. září 2011 proběhla v Českých Velenicích výstavba silnice technologií RoadCem. Během již čtvrté realizace na území ČR vznikl 500 m dlouhý úsek příjezdové komunikace k průmyslovému areálu navržený na zatížení intenzivní kamionovou dopravou.

Silnice vznikla spoluprácí generálního dodavatele a zároveň dodavatele materiálu RoadCem společnosti PowerCem Czech Republic se společnostmi Strabag a SAT.

Technologie vyvíjená více než 15 let v Nizozemsku přináší možnost nahrazení veškerých konstrukčních vrstev tradičně pojatých vozovek vrstvou jedinou, uzavřenou tenkou obrusnou vrstvou. Tato vrstva sestává ze směsi cementu, vody, materiálu RoadCem a především místní zeminy. Technologicky je provádění velmi podobné zlepšování zemin vápnem nebo cementem. Zásadním rozdílem však je, že výsledná směs nahrazuje konstrukční vrstvy – není tedy podkladem, ale plnohodnotnou náhradou.

To je možné právě díky materiálu RoadCem, který zásadním způsobem modifikuje hydrataci cementu. Vzniklá struktura směsi dodává unikátní kombinaci vlastností – pevnost v tlaku a zároveň pružnost. Díky pružnosti vrstva „spolupůsobí“ s obrusnou, obvykle asfaltovou vrstvou, jejíž tloušťku lze minimalizovat v mnoha případech dokonce až na mikrokoberec nebo jen emulzní nátěr.

Technologie se osvědčila v desítkách zemí po celém světě v nejrůznějších klimatických podmínkách. Z realizovaných ploch v ČR je třeba vyzdvihnout především manipulační plochu zatíženou intenzivně vysokozdvižnými vozíky v Kladně.

V Českých Velenicích bylo navrženo zlepšení v tloušťce 30 cm s 66 kg/m2 (cca 9,5%) cementu a 0,66 kg/m2 (cca 0,1%) materiálu RoadCem. Vysoké množství pojiva a jeho cenu bohatě převážila skutečnost, že nebylo třeba odvážet a skládkovat nevhodné a nakupovat a ukládat vhodné materiály.

Realizovanou komunikaci tvoří dvě části. První úsek je 350 m dlouhý a je rozšířením stávající štěrkové cesty, jejíž materiál byl smísen s okolní zeminou a vytvořil tak základ pro směs upravenou materiálem RoadCem. V této části se nacházelo devět kanalizačních šachet resp. vpustí. Při realizaci bylo třeba, aby zemní fréza vynechala co nejmenší oblast okolo jednotlivých šachet, z níž byl materiál po nadávkování pojiva a RoadCemu odkopán a během tvarování dodán zpět. Druhý (150 m dlouhý) úsek nebyl komplikovaný z hlediska výskytu překážek při frézování, ale výskytem zamokřených částí. Přibližně uprostřed prašné cesty se nachází bod přirozené akumulace povrchové vody, stékající sem z přilehlých oblastí. Vzhledem k velkému množství pojiva však došlo k radikálnímu snížení vlhkosti z místy extrémních 33% na přijatelné hodnoty. Během jediného dne byla stavba celkem 3000 m2 díky kvalitní spolupráci zúčastněných firem úspěšně dokončena a čeká na opatření obrusnou vrstvou.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Kratší úsek před realizacíDelší úsek před realizacíDávkování RoadCemuZapravování RoadCemu a hutněníDávkování cementuZapravování cementu a hutněníTvarováníHutněníKropení dokončeného úseku

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (43x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (32x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...
Německá průchozí dálnice 2. díl (28x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice