KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Technologie RoadCem opět v praxi – nyní v Českých Velenicích

Technologie RoadCem opět v praxi – nyní v Českých Velenicích

Publikováno: 5.12.2011
Rubrika: 2011

Dne 10. září 2011 proběhla v Českých Velenicích výstavba silnice technologií RoadCem. Během již čtvrté realizace na území ČR vznikl 500 m dlouhý úsek příjezdové komunikace k průmyslovému areálu navržený na zatížení intenzivní kamionovou dopravou.

Silnice vznikla spoluprácí generálního dodavatele a zároveň dodavatele materiálu RoadCem společnosti PowerCem Czech Republic se společnostmi Strabag a SAT.

Technologie vyvíjená více než 15 let v Nizozemsku přináší možnost nahrazení veškerých konstrukčních vrstev tradičně pojatých vozovek vrstvou jedinou, uzavřenou tenkou obrusnou vrstvou. Tato vrstva sestává ze směsi cementu, vody, materiálu RoadCem a především místní zeminy. Technologicky je provádění velmi podobné zlepšování zemin vápnem nebo cementem. Zásadním rozdílem však je, že výsledná směs nahrazuje konstrukční vrstvy – není tedy podkladem, ale plnohodnotnou náhradou.

To je možné právě díky materiálu RoadCem, který zásadním způsobem modifikuje hydrataci cementu. Vzniklá struktura směsi dodává unikátní kombinaci vlastností – pevnost v tlaku a zároveň pružnost. Díky pružnosti vrstva „spolupůsobí“ s obrusnou, obvykle asfaltovou vrstvou, jejíž tloušťku lze minimalizovat v mnoha případech dokonce až na mikrokoberec nebo jen emulzní nátěr.

Technologie se osvědčila v desítkách zemí po celém světě v nejrůznějších klimatických podmínkách. Z realizovaných ploch v ČR je třeba vyzdvihnout především manipulační plochu zatíženou intenzivně vysokozdvižnými vozíky v Kladně.

V Českých Velenicích bylo navrženo zlepšení v tloušťce 30 cm s 66 kg/m2 (cca 9,5%) cementu a 0,66 kg/m2 (cca 0,1%) materiálu RoadCem. Vysoké množství pojiva a jeho cenu bohatě převážila skutečnost, že nebylo třeba odvážet a skládkovat nevhodné a nakupovat a ukládat vhodné materiály.

Realizovanou komunikaci tvoří dvě části. První úsek je 350 m dlouhý a je rozšířením stávající štěrkové cesty, jejíž materiál byl smísen s okolní zeminou a vytvořil tak základ pro směs upravenou materiálem RoadCem. V této části se nacházelo devět kanalizačních šachet resp. vpustí. Při realizaci bylo třeba, aby zemní fréza vynechala co nejmenší oblast okolo jednotlivých šachet, z níž byl materiál po nadávkování pojiva a RoadCemu odkopán a během tvarování dodán zpět. Druhý (150 m dlouhý) úsek nebyl komplikovaný z hlediska výskytu překážek při frézování, ale výskytem zamokřených částí. Přibližně uprostřed prašné cesty se nachází bod přirozené akumulace povrchové vody, stékající sem z přilehlých oblastí. Vzhledem k velkému množství pojiva však došlo k radikálnímu snížení vlhkosti z místy extrémních 33% na přijatelné hodnoty. Během jediného dne byla stavba celkem 3000 m2 díky kvalitní spolupráci zúčastněných firem úspěšně dokončena a čeká na opatření obrusnou vrstvou.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Kratší úsek před realizacíDelší úsek před realizacíDávkování RoadCemuZapravování RoadCemu a hutněníDávkování cementuZapravování cementu a hutněníTvarováníHutněníKropení dokončeného úseku

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o obchvat, zatím marně (125x)
V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o stavbu obchvatu. Hlavní silnice procházející městskou částí, jíž lemují rodinné...
EU odmítla proplatit dopravní stavby za 11 mld. Kč (54x)
Evropská unie Česku odmítla proplatit dopravní stavby za 11 miliard korun. Způsobily to zejména problémy při zadávacím ř...
ŘSD v pátek zprovozní výbuchy poničenou část dálnice D5 u Plzně (53x)
Po téměř čtyřech měsících se tento pátek dopoledne řidičům plně zprůjezdní dálniční obchvat Plzně před tunelem Valík, kd...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice