SŽDC dokončila rekonstrukci stanice v Bojkovicích na Slovácku
Rubrika: 2011
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes ukončila rekonstrukci železniční stanice Bojkovice na Uherskohradišťsku. Akce je jednou z etap postupné opravy celého traťového úseku, u kterého se v budoucnu předpokládá dálkové řízení železničního provozu. Celkové náklady činily téměř 293 milionů korun, až 189 milionů může SŽDC získat z evropských fondů.
"Původně tady bylo pět kolejí s úrovňovými nástupišti, po rekonstrukci zůstaly čtyři koleje s mimoúrovňovým přístupem do vlaků. Vybudovaly se i nové výhybky, kde byl původně pětikolejný přejezd směrem na Bylnici. Nyní je jen dvojkolejný a zhlaví je posunuté směrem do stanice. Dělal se i jeden nový přejezd, další je opraven a u třech se měnilo zabezpečovací zařízení, byly osazeny závorami," řekl ČTK stavbyvedoucí Radim Wrana.
Postavena byla i nová technologická budova, ve které sídlí výpravčí. Vyměněny byly informační cedule na nástupištích a instalováno bylo nové elektronické zabezpečovací zařízení a rozhlas pro informování cestujících. Ti nyní mohou využít také moderních nástupišť včetně přístupů pro lidi se zhoršenou pohyblivostí. Po loňské opravě odbavovací budovy Českých drah se tak Bojkovice mohou chlubit kompletně zrenovovanou železniční stanicí.
"Tento kout města se nám nelíbil. Stará prosklená budova (SŽDC) byla pohrobkem socialistického realismu a hodně hyzdila zdejší prostředí," uvítal dokončenou akci starosta Bojkovic Petr Viceník (ODS). Zlínský hejtman Stanislav Mišák (ČSSD) upozornil na nutnost pokračování podobných investic v kraji. "Nechceme, aby stanice Bojkovice byla na trati Trenčianska Teplá - Brno poslední stanicí, která se směrem na Slovensko bude rekonstruovat," řekl.
Podle ředitele olomoucké stavební správy SŽDC Jiřího Mlynáře by v příštím roce měla být zahájeny oprava železniční stanice v Bylnici na Zlínsku nedaleko slovenských hranic. "Další velká stavba je úsek Otrokovice - Zlín, kde probíhá příprava. V současné době ale nejsou české finanční prostředky na tuto stavbu, mezi evropskými zdroji by se částka na to našla," přiblížil Mlynář.
Podle Mlynáře je oprava trati Otrokovice - Zlín zařazena v plánech na čerpání evropských dotací. Budoucnost úseku je ale stále nejistá. Ještě horší situace panuje u jeho pokračování ze Zlína do Vizovic. Podle Mlynáře se tam kvůli nízké frekvenci cestujících zřejmě nepodaří získat evropské dotace, a oprava by se tak musela financovat z národních zdrojů, což "nebude tak rychlé".
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.