KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    SŽDC budou napřesrok chybět peníze na údržbu i některé investice

SŽDC budou napřesrok chybět peníze na údržbu i některé investice

Publikováno: 11.8.2011, Aktualizováno: 31.8.2011 10:17
Rubrika: 2011

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) považuje svůj plánovaný rozpočet na příští rok za nedostatečný. Peníze jí budou chybět na opravy a údržbu tratí, nedostatek financí se projeví také u chystaných investic do zabezpečovacích zařízení na železničních přejezdech. ČTK to dnes sdělil mluvčí státní organizace Pavel Halla.

Z celkového objemu 37 miliard korun, se kterými pro Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) pro příští rok počítají rozpočtové rámce, připadne SŽDC na investiční i neinvestiční činnost 11,4 miliardy Kč. "To je proti minulým letům o 3,5 až čtyři miliardy korun méně," potvrdil ČTK Halla. Rozpočet správy se podle něj v předchozích letech standardně pohyboval kolem hranice 15 miliard korun, v průběhu loňska ale bylo 1,1 miliardy korun přesunuto ve prospěch silnic.

Nedostatek finančních prostředků se projeví i na přípravě dokumentace, výkupech pozemků a dalších činnostech spojených s přípravou staveb spolufinancovaných z Evropské unie, které správa plánuje zahájit v následujícím roce. Podle SŽDC se zpozdí také projekty zavedení evropského vlakového zabezpečovacího systému, které jsou nezbytné pro dokončení I. a II. železničního koridoru z Německa přes Ústí nad Labem, Prahu, Českou Třebovou, Brno a Břeclav do Rakouska a z Polska přes Ostravu, Přerov a Břeclav na Slovensko.

Pro rok 2012 bude ovšem i přes snížení rozpočtu SŽDC zachováno plynulé financování projektů ve výstavbě spolufinancovaných z unijního operačního programu Doprava, uvedl Halla. Prioritou správy železnic je čerpání prostředků operačního programu Doprava na investice do III. a IV. tranzitního železničního koridoru, případně do dalších významných tratí a do vybraných železničních uzlů. III. tranzitní železniční koridor spojuje Německo přes Plzeň, Prahu, Olomouc a Ostravu se Slovenskem, IV. koridor Německo přes Ústí nad Labem, Prahu a České Budějovice s Rakouskem.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice