Svaz měst a obcí chce změny v dopravní superkoncepci
Rubrika: 2011
Svaz měst a obcí chce s ministerstvem dopravy jednat o změně takzvané superkoncepce dopravy do roku 2025, kterou resort připravuje. Místopředseda svazu Jaromír Jech dnes po setkání se starosty z Ústeckého kraje v Ústí nad Labem novinářům řekl, že obce v mnoha bodech s koncepcí nesouhlasí. V Ústeckém kraji se starostům nelíbí například zastavení dostavby rychlostní silnice R7 z Prahy na Chomutov. Chystají kvůli tomu i protestní petici nazvanou Lounská výzva.
Podle Jecha se dopravní komise svazu nebude zabývat přímo konkrétní silnicí, ale bude chtít se svazem probrat celou strategii. Připomínek a nesouhlasů, jaké třeba starostové vyslovují kolem silnice R7, je podle něj v Česku mnohem více.
Krajský radní pro dopravu a poslanec Jiří Šulc (ODS) novinářům řekl, že koncepce Ústecký kraj zasahuje mnohem více než jen kolem silnice R7. Nepočítá prý do roku 2025 ani s dostavbou tří chybějících čtyřproudých úseků silnice I/13, která Ústeckým krajem prochází z východu na západ. Chybí tam i například výstavba dálničního přivaděče z Děčína k D8 nebo komunikace spojující Most a Litvínov.
Návrh dopravní superkoncepce vytvořilo ministerstvo na základě konzultací s Asociací krajů ČR, Státním fondem dopravní infrastruktury a dopravními odborníky. Jde o přehled priorit ve výstavbě dopravní infrastruktury do roku 2025, který MD hodlá předložit vládě v polovině roku. Rychlé dokončení výstavby podle superkoncepce čeká například úsek D3 u Tábora a rychlostní komunikace R6 mezi Karlovými Vary a Chebem. Ministerstvo plánuje i dotažení dálnice D1 z Bohumína ke státní hranici s Polskem. Prezident Svazu dopravy ČR Jaroslav Hanák na začátku března řekl, že ministerstvo dopravy ji upraví a zohlední připomínky kritiků a bude mít i variantu počítající s více penězi.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.