KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Studie doporučuje propojit ruzyňské letiště s centrem železnicí

Studie doporučuje propojit ruzyňské letiště s centrem železnicí

Publikováno: 14.4.2011, Aktualizováno: 18.4.2011 13:07
Rubrika: 2011

Nejvhodnějším propojením ruzyňského letiště s centrem Prahy by byla železnice. Vyplývá to ze studie, kterou zpracoval Útvar rozvoje hlavního města (ÚRM). Ta byla dnes představena členům výboru pro dopravu pražského zastupitelstva. Členové výboru se následně shodli na tom, že budou železnici preferovat. Zároveň ale souhlasili s tím, aby pražský dopravní podnik prozkoumal možnost spojení letiště prostřednictvím tramvají.

Cestující nyní vozí na ruzyňské letiště autobusy od několika stanic metra. V minulých letech se uvažovalo také o tom, že by se na letiště vedlo metro, které se nyní prodlužuje ze stanice Dejvická.

Podle Marka Zděradičky z ÚRM, který studii prezentoval, je ale nevýhodou metra to, že by neřešilo obsluhu přilehlého kladenského regionu. Při plánování železničního spojení se totiž počítá s tím, že by se kromě odbočky na letiště modernizovala celá trať do Kladna. Podle Zděradičky už i starší studie z roku 2001 mluvila ve prospěch železnice. "Metro by dosáhlo asi čtyřicetiprocentní efektivity ve srovnání s železnicí," poznamenal Zděradička.

Železniční propojení se intenzivně připravovalo především kolem roku 2008, kdy bylo podepsáno memorandum mezi ministerstvem dopravy, hejtmanem Středočeského kraje, pražským primátorem a starosty Prahy 6 a 7. "Dokumentace (pro železniční spojení) je připravena před zahájení územního řízení," uvedl na výboru Pavel Mathé ze Správy železniční dopravní cesty, která projekt připravovala. Podle něj se náklady na projekt postupně kvůli požadavkům městských částí, přes které by vlaky jezdily, výrazně navýšily. Stát poté výstavbu kvůli nedostatku financí odložil.

Opoziční zastupitelé studii uvítali. "Závěr říká, že vlak je nejlepší varianta. Pojďme do ní," vyzval své kolegy zastupitel Tomáš Hudeček (TOP 09). Hudeček také kritizoval to, že se v minulých letech projektovaly jiné varianty propojení. Podle něj to bylo utrácení za peníze daňových poplatníků.

I přesto, že se zastupitelé shodli na preferování železnice, nechává si Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zpracovat posouzení možného propojení letiště tramvají. Podle ředitele DPP Martina Dvořáka se železnice plánuje už déle než 15 let a Praha nechce dalších 15 let čekat. "Je tady varianta tři, jejímž jsme autorem, a to prověření tramvajového propojení," poznamenal Dvořák.

Tramvajová trať by byla prodloužena z konečné zastávky Divoká Šárka, vést by mohla Vlastinou ulicí tak, aby sloužila také obyvatelům sídliště Dědina. "Velkou část bychom vedli v koridoru železniční tratě, státu bychom pak koridor mohli předat zpět do užívání," dodal Dvořák. Posouzení propojení letiště pomocí tramvají by mohlo být hotové zhruba v polovině roku.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (27x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
16. ročník sympozia MOSTY 2011 – tradice spojená s inovací16. ročník sympozia MOSTY 2011 – tradice spojená s inovací (25x)
16. mezinárodní sympozium MOSTY 2011 probíhalo ve dnech 14. a 15. dubna 2011 v rámci 16. mezinárodního stavebního veletr...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice