KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Stovky obyvatel Třemošné odmítají protihlukovou zeď u obchvatu

Stovky obyvatel Třemošné odmítají protihlukovou zeď u obchvatu

Publikováno: 22.11.2011, Aktualizováno: 23.11.2011 14:27
Rubrika: 2011

Proti budování protihlukové stěny podél části nového obchvatu Třemošné u Plzně je zhruba 1 500 lidí, tedy polovina voličů města. Tuto stavbu si i přes splněné limity hluku vynutilo občanské sdružení majitelů několika domů v lokalitě Orlík. Soud nařídil v červenci silnici za téměř miliardu korun dočasně uzavřít, což by způsobilo kolaps dopravy z Plzně na sever. Plzeňský kraj proto rychle nabídl, že městu dá 70 procent nákladů na stavbu zdi, zbytek má uhradit Třemošná ze svého. O přijetí dotace bude rozhodovat zastupitelstvo 7. prosince. Obyvatelé i zastupitelé jsou ale většinou proti stavbě. ČTK to dnes řekl starosta Jaroslav Zeithaml.

"Na podpisových arších je už 1 500 podpisů proti tomu, aby město zeď stavělo," dodal. Zdravotní ústav v Plzni v září potvrdil, že hluk v lokalitě není nad hranicí normy. Občanské sdružení Orlík tvrdilo opak a pražský soud poté kývl na návrh na předběžné opatření.

Kvůli uklidnění situace ve městě, kdy se skupiny lidí vzájemně osočovaly, schválilo krajské zastupitelstvo Třemošné dotaci. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jako investor obchvatu dokončilo před 14 dny studii protihlukové zdi za tři miliony korun. Má být 270 metrů dlouhá a vysoká jeden až 1,5 metru. "To, co jsme slíbili, jsme splnili. Čekáme jen na rozhodnutí zastupitelstva a na začátku jara bychom mohli stavět. Pokud to neschválí, tak se nestaví nic, protože podle výsledků našich i nezávislých měření nebyly překročeny limity hluku," řekl šéf ŘSD Plzeň Zdeněk Kuťák. Občanské sdružení bylo u všech jednání o studii.

Zastupitelé Třemošné i obyvatelé většinou podle starosty nesouhlasí s tím, aby město hradilo zbylých 30 procent. Nechtějí vytvářet precedens, protože lidí, kteří mají v obci stejný hluk, může být více. "Kdyby to nehrotili a nechtěli uzavřít obchvat, nepodávali žalobu, tak lidé nebudou mít námitky," dodal. V lokalitě Orlík už se žádné další domky stavět nebudou, protože je tam stavební uzávěra. "Ať si to sdružení dořeší se státem, když si myslí, že ta norma o hluku je špatná. Nebo může doplatit zbylé peníze a být investorem stěny," dodal.

Kraj investorem stěny nebude, dá "jen" dotaci. Starosta vždy tvrdil, že musí rozhodnout zastupitelstvo. Pokud by město muselo vydat zhruba milion korun, byl by to podle Zeithamla problém. „Daňové výnosy se neplní,“ dodal. Třemošná musí hradit obnovu silnic a parků, připravuje kanalizaci a chodník do Záluží pro školáky.

"Zatím pořád ještě věříme na dohodu u pana hejtmana. Starosta tehdy řekl, že se bude snažit lidem vysvětlovat a prezentovat tak, že to nejsou neúčelně vynaložené peníze," řekl dnes právní zástupce sdružení Stanislav Němec. Pokud zastupitelstvo dotaci odmítne, zváží s klienty další postup. V úvahu by přicházelo odvolání při kolaudaci stavby, která se plánuje na přelom roku, nebo civilní žaloba.

"Teď je to na rozhodnutí zastupitelů města, už do toho nebudeme nijak zasahovat. Pokud dotaci nepřijmou, pro kraj to končí," řekl šéf krajského odboru dopravy Jaroslav Vejprava.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice