KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Štít Tonda se proboural do budoucí stanice metra Veleslavín

Štít Tonda se proboural do budoucí stanice metra Veleslavín

Publikováno: 5.12.2011, Aktualizováno: 13.12.2011 14:51
Rubrika: 2011

Razicí štít Tonda, který hloubí prodloužení pražského metra A, se dnes proboural do budoucí stanice Veleslavín. Cesta mu trvala dva měsíce. Prorazil při ní více než kilometr tunelu. Druhý štít jménem Adéla, který razí paralelní tunel, se do stanice dostane asi v polovině ledna. První soupravy metra by na nově vybudovanou trasu měly vyjet v roce 2014.

"Na vlastní oči jsem se opět přesvědčil, že stavba metra pokračuje dobře a bez kolizí," poznamenal primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

Ačkoli je právě dokončený úsek dvojnásobný proti předchozímu z Vypichu na Petřiny, Tonda si s ním poradil za polovinu doby. Denně se provrtal až 28,5 metry.

Metro A bude prodlouženo z Dejvické až do Motola. V průměru šestimetrové štíty, kterým vybraly jména děti z motolské nemocnice, razí dva souběžné tunely směrem z Vypichu. Tondovi nyní zbývá prorazit trasu z Veleslavína na Červený Vrch a do Dejvic.

Výstavba začala loni na jaře. Ražba všech tunelů by měla být hotova na přelomu let 2012 a 2013. Poté se v nich začnou umísťovat koleje a technologie. Nový úsek bude měřit více než šest kilometrů. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Vzniknout by měl mimo jiné i autobusový terminál Veleslavín a autobusové obratiště Vypich.

Stavba bude stát zhruba 19 miliard korun. Podle primátora Bohuslava Svobody (ODS) je dokončení metra A jednou z priorit hlavního města. Vedení Prahy proto zvažuje několikamiliardový úvěr od Evropské investiční banky. Podle dřívějších informací naopak na přípravu metra D zatím město nedá ani korunu.

Celkem pražské metro měří 59,4 kilometru, trasa A má nyní 11 kilometrů.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (43x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Německá průchozí dálnice 2. díl (39x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....
VIDEO: Novinky kolem výstavby obchvatu Frýdku-Místku (27x)
Bude, nebude? Postaví se severní, či jižní? Podaří se ekologům zhatit výstavbu jižní varianty? Budou na realizaci peníze...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice