Štít Tonda se proboural do budoucí stanice metra Veleslavín
Rubrika: 2011
Razicí štít Tonda, který hloubí prodloužení pražského metra A, se dnes proboural do budoucí stanice Veleslavín. Cesta mu trvala dva měsíce. Prorazil při ní více než kilometr tunelu. Druhý štít jménem Adéla, který razí paralelní tunel, se do stanice dostane asi v polovině ledna. První soupravy metra by na nově vybudovanou trasu měly vyjet v roce 2014.
"Na vlastní oči jsem se opět přesvědčil, že stavba metra pokračuje dobře a bez kolizí," poznamenal primátor Bohuslav Svoboda (ODS).
Ačkoli je právě dokončený úsek dvojnásobný proti předchozímu z Vypichu na Petřiny, Tonda si s ním poradil za polovinu doby. Denně se provrtal až 28,5 metry.
Metro A bude prodlouženo z Dejvické až do Motola. V průměru šestimetrové štíty, kterým vybraly jména děti z motolské nemocnice, razí dva souběžné tunely směrem z Vypichu. Tondovi nyní zbývá prorazit trasu z Veleslavína na Červený Vrch a do Dejvic.
Výstavba začala loni na jaře. Ražba všech tunelů by měla být hotova na přelomu let 2012 a 2013. Poté se v nich začnou umísťovat koleje a technologie. Nový úsek bude měřit více než šest kilometrů. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Vzniknout by měl mimo jiné i autobusový terminál Veleslavín a autobusové obratiště Vypich.
Stavba bude stát zhruba 19 miliard korun. Podle primátora Bohuslava Svobody (ODS) je dokončení metra A jednou z priorit hlavního města. Vedení Prahy proto zvažuje několikamiliardový úvěr od Evropské investiční banky. Podle dřívějších informací naopak na přípravu metra D zatím město nedá ani korunu.
Celkem pražské metro měří 59,4 kilometru, trasa A má nyní 11 kilometrů.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.