KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Stavební jámu tunelového komplexu Blanka si prohlédl exprimátor Berlína

Stavební jámu tunelového komplexu Blanka si prohlédl exprimátor Berlína

Publikováno: 1.4.2009, Aktualizováno: 10.4.2009 13:14
Rubrika: Tunely, 2009

Primátor hlavního města Prahy Pavel Bém si spolu s bývalým primátorem Berlína Eberhardem Diepgenem a radním HMP pro oblast dopravy Radovanem Šteinerem prohlédl stavební jámu tunelového komplexu Blanka. Na tiskové konferenci koncem března v Informačním centru Tunelu Blanka bývalý primátor Berlína přiblížil své zkušenosti s dopravním propojením Západního a Východního Berlína po jejich spojení v roce 1989.

Primátor hlavního města Prahy Pavel Bém navštívil stavební jámu tunelového komplexu Blanka na Letné. Spolu s ním se na staveniště největší stavby tohoto typu v Evropě podívali také bývalý primátor Berlína Eberhard Diepgen a radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy Radovan Šteiner.

Eberhard Diepgen na tiskové konferenci o aktuální situaci výstavby tunelu Blanka promluvil o svých zkušenostech s dopravním řešením komplikované situace v Berlíně po pádu Berlínské zdi. Diepgen ocenil snahu pražského magistrátu o vybudování moderní a efektivní infrastruktury v hlavním městě Praze. Berlínský exprimátor vidí v situaci Berlína a Prahy jeden zásadní rozdíl: „Praha disponovala postupně se vyvíjející dopravní infrastrukturou, zatímco Berlín byl 40 let nejen z hlediska dopravy spravován jako dvě odlišná města,“ popsal své srovnání dvou evropských metropolí. Pražskou dopravní infrastrukturu nicméně významně zbrzdil komunistický režim, s jehož následky se Praha vyrovnává dodnes.

„Projekt Blanka, který má být dokončen v roce 2011, připomíná v mnoha ohledech stavby, které jsme před určitou dobou zahájili v Berlíně,“ konstatoval bývalý berlínský primátor a dodal: „Tyto stavby jsou takového rozsahu, že jejich dokončení lze očekávat kolem roku 2015. Výhody pro občany v daných oblastech ale budou značné“.

Eberhard Diepgen navštívil při své krátké návštěvě Prahy také výstavu Vize dopravy pro Prahu, na níž se seznámil s plány budoucí infrastruktury a městské dopravy v hlavním městě České republiky.
Návštěva bývalého berlínského primátora dokumentuje zájem o Tunel Blanka mezi zahraničními oborníky, jako je například delegace japonských techniků, kteří si v rámci svého putování po nejvýznamnějších infrastrukturních stavbách v Evropě prohlédli staveniště Tunelu Blanka v polovině března.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Bývalý primátor Berlína Eberhard Diepgen (vpravo) společně s radním hlavního města Prahy Radovanem ŠteineremPo tiskové konferenci se uskutečnila exkurze v tunelu Blanka.Zástupci společnosti Metrostav poskytli odpovědi na mnoho odborných otázek.Pohled na staveniště tunelu Blanka.Stav výstavby tunelu koncem března.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (75x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Tunel Považský Chlmec bol vybudovaný rakúskou tunelovacou metódou, 500 000 kubických metrov horniny sa podarilo vyraziť za desať mesiacovTunel Považský Chlmec bol vybudovaný rakúskou tunelovacou metódou, 500 000 kubických metrov horniny sa podarilo vyraziť za desať mesiacov (39x)
Tunel Považský Chlmec, ktorý je súčasťou 4,2km úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, bude po dokončení tre...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice