Stavební jámu tunelového komplexu Blanka si prohlédl exprimátor Berlína
Primátor hlavního města Prahy Pavel Bém si spolu s bývalým primátorem Berlína Eberhardem Diepgenem a radním HMP pro oblast dopravy Radovanem Šteinerem prohlédl stavební jámu tunelového komplexu Blanka. Na tiskové konferenci koncem března v Informačním centru Tunelu Blanka bývalý primátor Berlína přiblížil své zkušenosti s dopravním propojením Západního a Východního Berlína po jejich spojení v roce 1989.
Primátor hlavního města Prahy Pavel Bém navštívil stavební jámu tunelového komplexu Blanka na Letné. Spolu s ním se na staveniště největší stavby tohoto typu v Evropě podívali také bývalý primátor Berlína Eberhard Diepgen a radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy Radovan Šteiner.
Eberhard Diepgen na tiskové konferenci o aktuální situaci výstavby tunelu Blanka promluvil o svých zkušenostech s dopravním řešením komplikované situace v Berlíně po pádu Berlínské zdi. Diepgen ocenil snahu pražského magistrátu o vybudování moderní a efektivní infrastruktury v hlavním městě Praze. Berlínský exprimátor vidí v situaci Berlína a Prahy jeden zásadní rozdíl: „Praha disponovala postupně se vyvíjející dopravní infrastrukturou, zatímco Berlín byl 40 let nejen z hlediska dopravy spravován jako dvě odlišná města,“ popsal své srovnání dvou evropských metropolí. Pražskou dopravní infrastrukturu nicméně významně zbrzdil komunistický režim, s jehož následky se Praha vyrovnává dodnes.
„Projekt Blanka, který má být dokončen v roce 2011, připomíná v mnoha ohledech stavby, které jsme před určitou dobou zahájili v Berlíně,“ konstatoval bývalý berlínský primátor a dodal: „Tyto stavby jsou takového rozsahu, že jejich dokončení lze očekávat kolem roku 2015. Výhody pro občany v daných oblastech ale budou značné“.
Eberhard Diepgen navštívil při své krátké návštěvě Prahy také výstavu Vize dopravy pro Prahu, na níž se seznámil s plány budoucí infrastruktury a městské dopravy v hlavním městě České republiky.
Návštěva bývalého berlínského primátora dokumentuje zájem o Tunel Blanka mezi zahraničními oborníky, jako je například delegace japonských techniků, kteří si v rámci svého putování po nejvýznamnějších infrastrukturních stavbách v Evropě prohlédli staveniště Tunelu Blanka v polovině března.