KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2014    Stavby v Polsku jsou administrativně náročnější, přesto chceme na trhu uspět

Stavby v Polsku jsou administrativně náročnější, přesto chceme na trhu uspět

Publikováno: 6.8.2014
Rubrika: 2014

Říká v rozhovoru pro Silnice železnice ředitel divize 4 Metrostavu Ing. Josef Neuwirth. Právě jeho divize rekonstruuje a rozšiřuje ve Varšavě rozsáhlý obchvat ve velmi omezeném čase a Josef Neuwirth popisuje mj. i další specifika trhu a plány divize do budoucnosti.

V Polsku stavíte část obchvatu Varšavy v přepočtu za čtyři mld. korun, liší se nějak podmínky pro stavbaře v Polsku a České republice?
Ano liší, je to první stavba v Polsku pro divizi 4 takového rozsahu (pro státního investora GDDKiA – obdoba ŘSD). Na vedení stavby to klade ohromné nároky po všech stránkách. Se 70členným česko-polským týmem musí realizovat stavbu tohoto rozsahu v limitovaném čase 27 měsíců, včetně projektové dokumentace.

V čem je ještě stavba zajímavá?
V současné době je tento projekt největší dopravní stavbou divize 4. Je zajímavý nejen svým rozsahem, ale také technicky a především organizačně v náročném městském prostředí.

Jak probíhá komunikace s investorem?
Komunikace s investorem probíhá v několika úrovních obdobně jako u nás. Na stavbě jsou měsíčně pořádány kontrolní dny, které jsou každý týden doplněny technickými radami, které pořádá inženýr kontraktu. Polský systém komunikace je náročnější na formální stránku věci, za rok trvání smlouvy jsme si vyměnili s inženýrem kontraktu cca 2 300 dopisů.

Budete se snažit v Polsku získat další zakázky nebo počkáte, až doděláte stávající zakázku a získáte referenci?
Zúčastňujeme se soutěží na další zakázky, chtěli bychom udržet kontinuitu prací a pracovního týmu i nadále.

Liší se v Polsku požadavky na kvalitu staveb?
Polsko, stejně jako Česká republika, je součástí Evropské unie, kde pro členské státy platí evropské normy. U nás i v Polsku platí, že národní normy jsou postupně nahrazovány evropskými. A systém kvality na stavbě je nastaven obdobně jako při realizaci dopravních staveb v České republice. Rozdíl je pouze ve striktním dodržování požadavků a postupů popsaných ve smlouvě s investorem.

Vidíte potenciál i v jiných zemích kromě Polska?
Z hlediska divize 4 se soustředíme na zahraniční stavební trhy v Polsku a na Slovensku.

Jak hodnotíte český stavební trh, cítíte v rámci divize nějaké oživení, jak naznačují některé ekonomické ukazatele?
Na oživení trhu dopravních staveb v ČR si ještě nějakou dobu počkáme. Příprava těchto staveb pro soutěž je časově velice náročná.

Jaké stavby v letošním roce realizujete, které budou dokončeny a které naopak zahájeny?
Dokončujeme a vypořádáváme především stavby pro ŘSD. Jde kupříkladu o dálnici D3 Tábor - Veselí nad Lužnicí, R1 512 obchvat D1 – Vestec, R6 Nové sedlo – Sokolov, R7 Vysočany – Droužkovice, R48 Rychaltice – Frýdek-Místek. Realizujeme R35 dostavbu estakády Sedlice – Opatovice, výstavbu Severozápadní tangenty Mladá Boleslav (investorem je Středočeský kraj) a pro SŽDC rekonstruujeme žst. Český Těšín. A co náš čeká letos? Očekáváme zahájení dostavby dálnice D11 (Osičky – Hradec Králové) a rekonstrukci CB vozovky v km 220,177 – 215,0 vlevo na dálnici D1. A intenzivně soutěžíme o zakázky na Slovensku.

Vidíte nějaký segment, do kterého by kromě stávajících aktivit chtěla divize 4 proniknout?
V poslední době jsme pronikli do segmentu betonových vozovek. Tuto technologii budeme dále rozšiřovat.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ing. Josef NeuwirthDokončený úsek komunikace R7 se otevřel na konci minulého roku.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Sdružení dodavatelů investičních  celků hodlá obnovit značku  Made in Czechoslovakia,“„Sdružení dodavatelů investičních celků hodlá obnovit značku Made in Czechoslovakia,“ (21x)
uvedl pro All for Power Ing. Tomáš Měřínský, pověřen řízením Sdružení dodavatelů investičních celků (SDIC)....
Výstavba slovenské D3 stabilizuje HOCHTIEF minimálně na tři roky (17x)
Nejen o největší dopravní zakázce v dějinách stavební firmy HOCHTIEF CZ jsme hovořili s Tomášem Korandou, který má jako ...
Díky spojení s PSJ můžeme investorům nabídnout i generální dodávky staveb (16x)
Říká v rozhovoru pro Silnice železnice Peter Russegger, předseda představenstva stavební firmy ALPINE Bau CZ a. s., kter...

NEJlépe hodnocené související články

24. mezinárodní konference – HYDROIZOLACE A VOZOVKY NA MOSTECH 2014 (5 b.)
Odborníci z řad investorů, uživatelů, projektantů a zhotovitelů mostních staveb, v neposlední řadě pracovníci vysokých š...
Metrostav v polovině ražeb na Islandu Metrostav v polovině ražeb na Islandu (5 b.)
Již téměř polovinu – přesně 3686 m -  z celkové délky 7566 m tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu vyrazil tým Metro...
Na Slovensku startuje stavba dalšího úseku dálnice D3 (5 b.)
Slavnostním podpisem smlouvy dnes odstartovala výstavba obchvatu města Žilina. Jde o 4,25 km dlouhý úsek slovenské dálni...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice