KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Stavba obchvatu Mělníka za dvě mld. Kč začne možná příští rok

Stavba obchvatu Mělníka za dvě mld. Kč začne možná příští rok

Publikováno: 9.10.2011, Aktualizováno: 17.10.2011 12:29
Rubrika: 2011

Stavba několik let plánovaného obchvatu Mělníka začne možná už příští rok. Příští týden bude vydáno územní rozhodnutí na první ze čtyř etap stavby, která městu pomůže vyřešit část dopravních komplikací v centru, řekl ČTK starosta města Ctirad Mikeš (ČSSD). Investorem akce je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), stavba přijde na dvě miliardy korun.

První práce by mohly podle Mikeše začít už v příštím roce, kdy investor bude mít už i stavební povolení. Stavba obchvatu začne propojením Pražské a Mladoboleslavské ulice přes bývalý řepný plac. Město očekává, že investor bude muset nejprve ekologickým průzkumem zjistit, jak je půda pod bývalou vlečkou do cukrovaru zasažena ropnými látkami. Lokalitu bude podle Mikeše nutné sanovat.

Spojení Mladoboleslavské a Pražské ulice, kde vzniknou dva nové kruhové objezdy, ulehčí přetížené dopravě v Italské a Cukrovarské ulici. "Dlouhodobě tam jsou překračovány hlukové limity nad hranici 70 decibelů ve dne a 40 decibelů v noci," řekl Mikeš.

Následovat bude výstavba čtvrté etapy, tedy napojení obchvatu na silnici I/9 směřující do České Lípy v Dobrovského ulici. Až bude tento úsek hotový, nebudou se pak ve městě každý den ve špičkách tvořit několikakilometrové kolony před kruhovým objezdem v Mělníku-Pšovce.

Jasno stále není o druhé a třetí etapě. Podle nynějšího návrhu by třetí etapa malého obchvatu vedla z Mladoboleslavské ulice po vlečce cukrovaru přes trať směrem na Blata, která obchází poli, a pak měla vyústit na Kokořínskou ulici. Tuto variantu město ale definitivně zavrhlo. Nyní hledá jiné řešení.

Navržená trasa komunikace jako veřejně prospěšné stavby je v územním plánu už od roku 1999. Výstavba obchvatu má trvat dva roky. Při stavbě vznikne několik nových kruhových křižovatek. Obchvatu budou muset ustoupit také některé domy.

Stavba mělnického obchvatu mohla v minulosti už začít, zkomplikovaly ji ale protesty lidí. Bouřili se proti navrhovaným trasám a podepisovali petice.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice