KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Stavba Královopolského tunelu v Brně se prodraží o stovky milionů korun

Stavba Královopolského tunelu v Brně se prodraží o stovky milionů korun

Publikováno: 10.1.2011, Aktualizováno: 11.1.2011 09:36
Rubrika: Tunely

Brněnský Královopolský tunel se prodraží o stovky milionů korun. Klíčová jihomoravská dopravní stavba měla být dokončena letos v listopadu, koncem loňského roku byla ale zastavena poté, co soud zrušil stavební povolení. Každý měsíc zpoždění stojí stát 58 milionů korun. Novinářům to dnes řeklo vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Na soud se obrátili aktivisté ze sdružení Velký městský okruh Brno, podle nich nebyla zajištěna dostatečná ochrana před hlukem.

Podle generálního ředitele ŘSD Jiřího Švorce je už dnes jasné, že termín dokončení v listopadu 2011 se nestihne. "Ve stavební činnosti bude možno pokračovat nejdříve v březnu letošního roku," uvedl. Zdržení bude podle něj znamenat zpoždění lhůty výstavby nejméně o pět měsíců. Podle nejoptimističtější varianty se stavba prodraží řádově o stamiliony. Důvodem jsou náklady na úvěry, nájmy pozemků, nájmy budov, odkanalizování tunelu a podobně.

Soud případ vrátil ministerstvu dopravy, které se má znovu vypořádat s námitkami občanského sdružení. Zároveň ŘSD podalo kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu a žádá o vydání rozhodnutí, které by zajistilo pokračování ve výstavbě.

Podle Švorce se dále zhoršuje stav na provizorních komunikacích, které jsou v souvislosti s výstavbou používány. V první polovině letošního roku měly být nahrazeny uvedením některých částí velkého městského okruhu do provozu. Budované estakády již jsou téměř dokončeny, ŘSD je ale nyní nemůže uvést do provozu. "Nastávají další problémy včetně zimní údržby provizorních komunikací. Nemůžeme je opravit ani zrekonstruovat, nemáme stavební povolení. Pokud by došlo k havarijnímu stavu a musela by být uzavřena křižovatka na ulici Hradecké, mělo by to dopad na území celého města," uvedl Švorc.

Zpoždění dokončení výstavby oddaluje i investice do oprav souvisejících komunikací, které plánuje město. Týká se to například ulice Minská v městské části Žabovřesky. Podle vedoucího odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimíra Bielka už tato komunikace vykazuje známky havarijního stavu. "Situaci vnímáme negativně, pro dopravu ve městě je to bolestné," uvedl k zastavení výstavby Královopolského tunelu Bielko. Hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek dnes kritizoval skutečnost, že soud stavební povolení zrušil zhruba tři roky po jeho vydání. Podle Haška by měla existovat zákonná lhůta, do kdy může soud v těchto případech rozhodnout. Prodražení stavby podle něj způsobí, že budou v rozpočtu ŘSD chybět peníze na některé další stavby v regionu.

Stavba tunelů a navazujících mimoúrovňových křižovatek se má stát součástí velkého městského okruhu v Brně, který by měl výrazně snížit tranzitní dopravu centrem města. Ražba tunelů skončila letos v březnu. Na tunely mají navazovat mimoúrovňové křižovatky. ŘSD dosud investovalo do výstavby 5,5 miliardy korun. Hotovo je zhruba z 80 procent.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (49x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (45x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice