KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Stavba kolektoru Vodičkova byla dokončena

Stavba kolektoru Vodičkova byla dokončena

Publikováno: 18.12.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:26
Rubrika: Aktuality

Slavnostní otevření stavby 1.358 m dlouhého kolektoru pod Vodičkovou ulicí v pátek 14. prosince ukončilo další etapu jednoho z nejvýznamnějších projektů technické infrastruktury v centru hlavního města. Stavba spojující Karlovo náměstí s Jindřišskou ulicí umožní další rozvoj kolektorové sítě směrem na Smíchov a také uzavření systému kolektorů pod samotným centrem Prahy spolu s napojením na kolektor Uhelný trh. Samotná stavba kolektoru Vodičkova trvala čtyři roky. I přes velmi komplikované geologické podmínky v centru města se tak Praha může pochlubit jednou z nejmodernějších a technicky nejlépe vybavených kolektorových sítí v Evropě.


Kolektory jsou podzemní tunelové stavby, sdružující všechny typy inženýrských sítí. Jsou ideálním a ekologickým řešením pro rozvody sítí bez následných zásahů do povrchů komunikací v centrech měst.

Výstavba doposud poslední trasy pražského kolektoru pod Vodičkovou ulicí byla zahájena na konci listopadu roku 2003. Začíná napojením na stávající kolektor na rohu Jindřišské ulice a Václavského náměstí, prochází složitým úsekem pod úrovní podchodu ve středu Václavského náměstí a je vedena nad trasou metra A v jeho ochranném pásmu. Dále pokračuje Vodičkovou ulicí na Karlovo náměstí před fakultní polikliniku. Tato hlavní trasa je dlouhá 794 m. Včetně odbočných větví do přilehlých ulic je celková délka ražeb 1.358 m. Plocha příčného profilu kolektoru se pohybuje od 13 do 22 m2.

„Možná si většina Pražanů ani neuvědomí existenci stavby za bezmála miliardu a čtyři sta milionů, protože je to stavba, kterou nebudou mít denně na očích. Přesto je ve světě pražský systém kolektorů uznáván jako vrcholné dílo stavařského a technického umu. Praha má jednu z nejmodernějších a technicky nejlépe vybavených sítí tohoto druhu v Evropě. Je to jeden z příkladů, kdy se jezdí učit svět k nám, a ne my do světa,“ řekl pražský primátor Pavel Bém.
 

„Kolektor Vodičkova je součástí ucelené koncepce uložení sítí do kolektorů v centru města, zejména v Pražské památkové rezervaci. Tu metropole dle svých možností postupně naplňuje. Kolektorová chodba pod Vodičkovou ulicí spojuje kolektorový systém Václavské náměstí v prostoru ulic Jindřišská, Na Příkopech, Opletalova a dalších s kolektory v oblasti Karlova náměstí. Dle koncepce nyní bude navazovat stavba kolektoru v Revoluční ulici a následné kolektorové propojení levého a pravého břehu Vltavy v ose Hlávkova mostu. Dále koncepce počítá s výstavbou kolektoru Smíchov, který by měl pomocí propojení obou břehů Vltavy vyřešit posílení a zálohování dodávek energie, vody, plynu atd. na levém břehu,“ připomněl náměstek pražského primátora Pavel Klega, v jehož kompetenci je rozvoj kolektorové sítě v Praze.

Součástí dodávky je i kompletní technologie zajišťující bezporuchový provoz kolektoru. Řídicí systém, který je ovládán z centrálního dispečinku Kolektorů Praha, nepřetržitě sleduje výskyt třaskavých směsí, teplotu, průnik vody a případné poruchy všech uložených inženýrských sítí. Monitoruje zajištění všech vstupů, a brání tak vniknutí nepovolaných osob do kolektoru.

Základní údaje:

  • Investor: Hlavní město Praha – OMI MHMP
  • Mandatář investora: Zavos
  • Projektant: Pragoprojekt
  • Zhotovitel: Sdružení Kolektor Vodičkova Subterra– vedoucí partner sdružení a Metrostav
  • Následný uživatel: Kolektory Praha
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice