KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Stavba D47 končí, poslední úsek bude zprovozněn do roka

Stavba D47 končí, poslední úsek bude zprovozněn do roka

Publikováno: 11.5.2011, Aktualizováno: 16.5.2011 14:45
Rubrika: 2011

Stavba dálnice D47, která se po dokončení stane součástí dálnice D1, se po sedmi letech blíží ke svému konci. Stavební dělníci v těchto dnech začali pokládat betonový povrch vozovky na posledním úseku komunikace mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem. Ten by měl být do roka zprovozněn a napojen na polskou dálnici A1a. ČTK to dnes řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

"Nyní pracujeme na dokončení betonového povrchu dálnice. Následovat ale budou ještě další práce. Hotovo ještě není například odvodnění, protihlukové stěny, asfaltové povrchy na mostech a terénní úpravy. Do provozu by měl být dán celý poslední úsek na jaře příštího roku. Předpokládáme, že v březnu," řekl dnes ČTK mluvčí společnosti Skanska Leoš Verner.

Vápeníková dodala, že ve stejném termínu by měla být dokončena i dálnice A1 na polské straně. "Přesné informace o postupu kolegů v Polsku nemáme. Podle těch posledních ale stíhají komunikaci dokončit v první polovině příštího roku," řekla.

Poslední úsek dálnice D47 vede z Bohumína k česko-polské státní hranici, kde se napojuje na budoucí polskou dálnici A1 do Katovic. Náklady na jeho realizaci dosahují téměř tří miliard korun. Součástí stavby v délce 6,13 kilometru je téměř 175 metrů dlouhý most přes řeku Olši a dvě úrovňové okružní křižovatky. Zajímavostí trasy je podle Vernera i zavěšená lávka pro pěší, která propojí Starý a Nový Bohumín. "Tento mostní objekt bude do budoucna dominantním prvkem města Bohumína," uvedl mluvčí.

O stavbě D47 se začalo konkrétně mluvit v roce 1963, o budoucí podobě dálnice jednali politici od počátku 90. let. Základní kámen stavby položil tehdejší premiér Miloš Zeman poprvé v roce 1998, podruhé o čtyři roky později. V té době měla dálnici stavět izraelská firma Housing and Construction za více než 100 miliard korun. Kolem stavby a jejího financování byla řada nejasností. V roce 2003 vláda Vladimíra Špidly dohodu s Izraelci zrušila. D47 pak začalo ze státních peněz stavět ŘSD o rok později.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (37x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (25x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice