KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Stavba D47 končí, poslední úsek bude zprovozněn do roka

Stavba D47 končí, poslední úsek bude zprovozněn do roka

Publikováno: 11.5.2011, Aktualizováno: 16.5.2011 14:45
Rubrika: 2011

Stavba dálnice D47, která se po dokončení stane součástí dálnice D1, se po sedmi letech blíží ke svému konci. Stavební dělníci v těchto dnech začali pokládat betonový povrch vozovky na posledním úseku komunikace mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem. Ten by měl být do roka zprovozněn a napojen na polskou dálnici A1a. ČTK to dnes řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

"Nyní pracujeme na dokončení betonového povrchu dálnice. Následovat ale budou ještě další práce. Hotovo ještě není například odvodnění, protihlukové stěny, asfaltové povrchy na mostech a terénní úpravy. Do provozu by měl být dán celý poslední úsek na jaře příštího roku. Předpokládáme, že v březnu," řekl dnes ČTK mluvčí společnosti Skanska Leoš Verner.

Vápeníková dodala, že ve stejném termínu by měla být dokončena i dálnice A1 na polské straně. "Přesné informace o postupu kolegů v Polsku nemáme. Podle těch posledních ale stíhají komunikaci dokončit v první polovině příštího roku," řekla.

Poslední úsek dálnice D47 vede z Bohumína k česko-polské státní hranici, kde se napojuje na budoucí polskou dálnici A1 do Katovic. Náklady na jeho realizaci dosahují téměř tří miliard korun. Součástí stavby v délce 6,13 kilometru je téměř 175 metrů dlouhý most přes řeku Olši a dvě úrovňové okružní křižovatky. Zajímavostí trasy je podle Vernera i zavěšená lávka pro pěší, která propojí Starý a Nový Bohumín. "Tento mostní objekt bude do budoucna dominantním prvkem města Bohumína," uvedl mluvčí.

O stavbě D47 se začalo konkrétně mluvit v roce 1963, o budoucí podobě dálnice jednali politici od počátku 90. let. Základní kámen stavby položil tehdejší premiér Miloš Zeman poprvé v roce 1998, podruhé o čtyři roky později. V té době měla dálnici stavět izraelská firma Housing and Construction za více než 100 miliard korun. Kolem stavby a jejího financování byla řada nejasností. V roce 2003 vláda Vladimíra Špidly dohodu s Izraelci zrušila. D47 pak začalo ze státních peněz stavět ŘSD o rok později.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Reakce na článek Aktuálně.cz (BIS: Stát tuneluje vlastní firmy, ovládli je lobbisté) (57x)
Ministerstvo dopravy reaguje na článek Aktuálně.cz, který vyšel dne 8. září 2011 pod názvem BIS: Stát tuneluje vlastní f...
V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o obchvat, zatím marně (56x)
V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o stavbu obchvatu. Hlavní silnice procházející městskou částí, jíž lemují rodinné...
ŘSD v pátek zprovozní výbuchy poničenou část dálnice D5 u Plzně (55x)
Po téměř čtyřech měsících se tento pátek dopoledne řidičům plně zprůjezdní dálniční obchvat Plzně před tunelem Valík, kd...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice