KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Stav silnic Zlínského kraje se prý nehorší, ideální ale není

Stav silnic Zlínského kraje se prý nehorší, ideální ale není

Publikováno: 11.10.2011, Aktualizováno: 17.10.2011 12:35
Rubrika: 2011

Ředitelství silnic Zlínského kraje míní, že se mu podařilo zastavit zhoršování stavu vozovek II. a III. tříd včetně mostů, které organizace spravuje. Situace by mohla být ještě lepší, kdyby region v posledních letech takřka pravidelně nezasáhly povodně, které způsobily rozsáhlé škody i na krajských silnicích. Vyplývá to z příspěvku ředitele Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislava Malého, který přednesl na Silniční konferenci v Kongresovém centru Zlín.

"Množství finančních prostředků je však stále značně limitované, na výrazné a rychlejší zlepšení stavu krajských silnic by bylo potřeba investovat každoročně mnohem více peněz," uvedl.
Ke konci loňského září hejtmanství evidovalo přibližně 325 kilometrů silnic v havarijním stavu, tedy 18 procent z komunikací, jež spravuje. Pro uvedení silnic do velmi dobrého stavu by hejtmanství podle náměstka hejtmana Jaroslava Drozda potřebovalo téměř dvě miliardy korun.

"Z vývoje stavu povrchů vozovek vyplývá, že se v období 2004 až 2005 podařilo zastavit pokles kvality vozovek a celková známka hodnocení se začala zlepšovat. Je to důsledek přibývání nových vozovek, které byly postaveny či rekonstruovány s využitím strukturálních fondů Evropské unie," upozornil Malý.

Kromě každoročních povodní stav silniční sítě v regionu zhoršuje tak jako jinde i zima. Například právě ta loňská se na komunikacích podepsala více než předešlé. Častěji než obvykle se střídaly teploty nad a pod nulou. I proto Ředitelství silnic Zlínského kraje letos od hejtmanství získalo investiční dotaci 125 milionů Kč, o 922.000 Kč více než loni.

Malý uvedl, že finanční dotace, která je k dispozici v Regionálním operačním programu NUTS II - Střední Morava pro silnice II. a III. tříd ve Zlínském kraji, je 1,685 miliardy korun.

Na provoz Ředitelství silnic Zlínského kraje hejtmanství dalo letos o 5,669 milionu méně než loni, tedy 390,631 milionu Kč. Téměř 80 procent z toho je určeno na zajištění zimní a letní údržby a neinvestičních oprav na silnicích II. a III. třídy ve Zlínském kraji.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (43x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (32x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...
Německá průchozí dálnice 2. díl (28x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice