KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Stav silnic Zlínského kraje se prý nehorší, ideální ale není

Stav silnic Zlínského kraje se prý nehorší, ideální ale není

Publikováno: 11.10.2011, Aktualizováno: 17.10.2011 12:35
Rubrika: 2011

Ředitelství silnic Zlínského kraje míní, že se mu podařilo zastavit zhoršování stavu vozovek II. a III. tříd včetně mostů, které organizace spravuje. Situace by mohla být ještě lepší, kdyby region v posledních letech takřka pravidelně nezasáhly povodně, které způsobily rozsáhlé škody i na krajských silnicích. Vyplývá to z příspěvku ředitele Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislava Malého, který přednesl na Silniční konferenci v Kongresovém centru Zlín.

"Množství finančních prostředků je však stále značně limitované, na výrazné a rychlejší zlepšení stavu krajských silnic by bylo potřeba investovat každoročně mnohem více peněz," uvedl.
Ke konci loňského září hejtmanství evidovalo přibližně 325 kilometrů silnic v havarijním stavu, tedy 18 procent z komunikací, jež spravuje. Pro uvedení silnic do velmi dobrého stavu by hejtmanství podle náměstka hejtmana Jaroslava Drozda potřebovalo téměř dvě miliardy korun.

"Z vývoje stavu povrchů vozovek vyplývá, že se v období 2004 až 2005 podařilo zastavit pokles kvality vozovek a celková známka hodnocení se začala zlepšovat. Je to důsledek přibývání nových vozovek, které byly postaveny či rekonstruovány s využitím strukturálních fondů Evropské unie," upozornil Malý.

Kromě každoročních povodní stav silniční sítě v regionu zhoršuje tak jako jinde i zima. Například právě ta loňská se na komunikacích podepsala více než předešlé. Častěji než obvykle se střídaly teploty nad a pod nulou. I proto Ředitelství silnic Zlínského kraje letos od hejtmanství získalo investiční dotaci 125 milionů Kč, o 922.000 Kč více než loni.

Malý uvedl, že finanční dotace, která je k dispozici v Regionálním operačním programu NUTS II - Střední Morava pro silnice II. a III. tříd ve Zlínském kraji, je 1,685 miliardy korun.

Na provoz Ředitelství silnic Zlínského kraje hejtmanství dalo letos o 5,669 milionu méně než loni, tedy 390,631 milionu Kč. Téměř 80 procent z toho je určeno na zajištění zimní a letní údržby a neinvestičních oprav na silnicích II. a III. třídy ve Zlínském kraji.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o obchvat, zatím marně (57x)
V Brně-Maloměřicích a Obřanech usilují o stavbu obchvatu. Hlavní silnice procházející městskou částí, jíž lemují rodinné...
Reakce na článek Aktuálně.cz (BIS: Stát tuneluje vlastní firmy, ovládli je lobbisté) (56x)
Ministerstvo dopravy reaguje na článek Aktuálně.cz, který vyšel dne 8. září 2011 pod názvem BIS: Stát tuneluje vlastní f...
ŘSD v pátek zprovozní výbuchy poničenou část dálnice D5 u Plzně (54x)
Po téměř čtyřech měsících se tento pátek dopoledne řidičům plně zprůjezdní dálniční obchvat Plzně před tunelem Valík, kd...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice