KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Starostové z Brna kritizují magistrát za situaci v dopravě a R43

Starostové z Brna kritizují magistrát za situaci v dopravě a R43

Publikováno: 8.4.2010, Aktualizováno: 9.4.2010 15:06
Rubrika: 2010

Starostové brněnských městských částí kritizují vedení města za dlouhodobou nečinnost při řešení situace v dopravě. Zástupci 17 z 29 městských částí dnes podepsali prohlášení, podle něhož považují za nezbytné budování nových parkovacích domů v centru a záchytných parkovišť na okraji města. Klíčové je podle nich co nejrychleji vyřešit trasu rychlostní komunikace R43 z Brna do Svitav. Novinářům to dnes starosta Brna-středu Libor Štástka (ODS). Náměstek primátora Martin Ander (Strana zelených) kritiku starostů odmítá.

"Oblast dopravy v Brně je katastrofická. Přibylo lidí, kteří si u nás na úřadě stěžují na špatné ovzduší. Možnost legálně zaparkovat je stále problematičtější. Veřejná doprava zdražuje, namísto aby zlevňovala," řekl Šťástka. Prohlášení podle něj podepsali starostové a zástupci městských částí napříč politickým spektrem. Další se k němu možná přidají v budoucnu.
Podle Andera mohou starostové za současný stav do značné míry sami. "Záchytná parkoviště ve městě jsou, například u Ústředního hřbitova, kde je i návaznost na MHD. Jiná věc je, že se nevyužívají. Aby fungovala, musí být výrazně omezeny možnosti parkovat na ulici v centru města. A bohužel jsou to právě starostové z ODS, kteří takovéto návrhy odmítají," řekl ČTK Ander.

Starostové brněnských částí v prohlášení vyzvali vedení města, aby co nejrychleji předložilo k veřejnému projednání koncept nového územního plánu Brna. Nepřímo tak kritizují kroky města, které se v minulosti rozhodlo vypracovat ke stávajícím dvěma ještě třetí variantu územního plánu, ve které vede trasa rychlostní silnice R43 mimo území Brna takzvanou Boskovickou brázdou. Starostové se přitom připojili ke svazku obcí pro výstavbu R43 a stejně jako oni podporují její výstavbu v trase takzvané Hitlerovy dálnice přes Brno-Bystrc.
"Pokud se ji podaří postavit až k branám Brna, tak se muže stát, že přivede velkou tranzitní dopravu, kterou město nezvládne. Protože výstavbu komunikace napříč městem ohrožují obstrukce některých zástupců ve vedení města," řekl Šťástka.

Podle Andera město předloží všechny tři varianty konceptu územního plánu k projednání veřejnosti koncem května letošního roku. Na přelomu roku se jimi budou zabývat také nově zvolená zastupitelstva městských částí a poté i nové zastupitelstvo Brna. Nařčení se zdržování odmítá. "Já si myslím, že je naprosto na místě zabývat se tím, jak realizovat R43 v takové podobě, aby byla obchvatem Brna a nezasahovala do žádné městské části," dodal Ander.

Silnice R43, která má spojit Brno s Pardubickým krajem, je jedním z nejkonfliktnějších projektů na jižní Moravě. Zatímco o jejím vedení severní částí regionu nejsou pochybnosti, pře se vedou o trase na jihu, tedy v oblasti Brna. Měla se stavět v roce 2005, jen vliv jejího jižního úseku na životní prostředí se však posuzuje už osm let. Po stavbě volají obce, které mají s Brnem spojení po přetížené silnici I/43, kde často při nehodách umírají lidé.

Původní projekt v době druhé světové války, kdy se už o nutnosti výstavby této komunikace mluvilo, počítal s vedením silnice přes městskou část Bystrc. To se nezamlouvá ekologům, kteří jsou pro nulovou variantu počítající v Brně s rozšířením současné komunikace. Třetí možností je vést R43 na jihu Boskovickou brázdou. I tento záměr má ale své odpůrce.


 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice