KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2014    Šroubárna Kyjov zavedla do výroby jedinečnou kontrolní linku

Šroubárna Kyjov zavedla do výroby jedinečnou kontrolní linku

Publikováno: 29.1.2014
Rubrika: 2014

Ani jeden vadný výrobek. To je cílem vývoje speciální kontrolní a třídící linky na vačky pro hřídele spalovacích motorů Šroubárny Kyjov, která je dceřinou společností Třineckých železáren. Linka, která využívá laserovou kontrolu povrchu, byla uvedena do provozu v  lednu. Zákazníkům ze segmentu automobilového průmyslu tak zaručí stoprocentní kvalitu a nulovou vadnost zboží.

Značky jako BMW, General Motor, PSA Peugeot Citroën, pro něž Šroubárna Kyjov ve spolupráci s dodavatelem vačkových hřídelí dodává, mají na kvalitu výkovků přísné požadavky. A to jak po stránce struktury po žíhání, tak v rozměrech, tvaru výkovku a dalších parametrech výkovku. „Taková kontrolní linka v Evropě neexistuje. Do stavby prototypu jsme se pustili s  firmou ELCOM a její ostravskou divizí Virtuální instrumentace. Jde o složitý proces, protože linka musí v automatickém režimu spolehlivě identifikovat všechny druhy vad, které v průběhu výroby mohou vzniknout i přes veškerá další opatření,“ vysvětluje ředitel firmy Šroubárna Kyjov František Červenka.

Šroubárna od zavedení výroby zavedla celou řadu opatření. Například musela zajistit dodávky speciální oceli s omezeným obsahem uhlíku, což se podařilo ve spolupráci s mateřskou firmou Třinecké železárny. „Zvládnutí této technologie výroby je jeden z dobrých příkladů synergické spolupráce s naší mateřskou společností, což Šroubárně Kyjov poskytuje významnou konkurenční výhodu,“ podotýká technický ředitel Milan Krojzl. Za posledních pár let při výrobě vaček vyřešili také technologii pro přesný tvar vaček, značení výkovků, ověřování přesnosti tvaru už v průběhu výroby a specifické požadavky na výslednou strukturu materiálu.

Výroba vaček začala ve Šroubárně Kyjov v roce 2010. Zahájení výroby bylo odpovědí na hospodářskou krizi, která způsobila propad tržeb společnosti, která je z drtivé většiny produkce závislá na železničním sortimentu, jelikož jako jediná v České republice a jedna z mála v Evropě vyrábí železniční šrouby předepsanou technologií za tepla.

Velkou konkurenční výhodou Šroubárny Kyjov je, že se na tuto technologii výroby specializuje už od roku 1950 a postupně si začala vyvíjet i vlastní výrobní stroje. „To nám umožňuje zvyšovat výrobu, kvalitu, zmenšovat prostoje, rychleji se přizpůsobovat změnám ve výrobě. A díky tomu všemu můžu říct, že produktivita našich výrobních strojů je nejlepší v Evropě,“ uzavírá ředitel František Červenka.

Šroubárna Kyjov loni vyprodukovala 4,2 miliony kusů vaček z celkové produkce 64 milionů kusů výrobků, tento rok hodlá produkci zvýšit na 6,6 milionů a prognóza výroby nových typů vaček pro další roky je velmi optimistická. Stabilita na trzích v železničním a automobilovém segmentu a investice do vývoje jsou předpokladem pro zajištění zaměstnanosti v regionu. Šroubárna zaměstnává v současné době asi tři stovky lidí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Šroubárna Kyjov zavedla do výroby jedinečnou kontrolní linkuŠroubárna Kyjov zavedla do výroby jedinečnou kontrolní linkuŠroubárna Kyjov zavedla do výroby jedinečnou kontrolní linku

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Škoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbusŠkoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbus (32x)
Plzeňská Škodovka dnes slavnostně představila čtrnácti tisící trolejbus, který vyrobila za celou dobu své historie. Škod...
Řešení nejen pro kvalitní beton nově na www.betotech.cz (30x)
Ucelené a přehledné informace o zkoušení betonu, kontrole vstupních surovin pro výrobu betonu i navrhování optimální rec...
Na železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokolivNa železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokoliv (27x)
Říká v rozhovoru pro Silnice železnice ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. Hovořili j...

NEJlépe hodnocené související články

24. mezinárodní konference – HYDROIZOLACE A VOZOVKY NA MOSTECH 2014 (5 b.)
Odborníci z řad investorů, uživatelů, projektantů a zhotovitelů mostních staveb, v neposlední řadě pracovníci vysokých š...
Metrostav v polovině ražeb na Islandu Metrostav v polovině ražeb na Islandu (5 b.)
Již téměř polovinu – přesně 3686 m -  z celkové délky 7566 m tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu vyrazil tým Metro...
Na Slovensku startuje stavba dalšího úseku dálnice D3 (5 b.)
Slavnostním podpisem smlouvy dnes odstartovala výstavba obchvatu města Žilina. Jde o 4,25 km dlouhý úsek slovenské dálni...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice