KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Spor o pozemky pro dálnici D11 se vleče již 17 let

Spor o pozemky pro dálnici D11 se vleče již 17 let

Publikováno: 4.6.2011, Aktualizováno: 7.6.2011 09:33
Rubrika: 2011

1994 - Údajný počátek sporu o pozemky s farmářkou Ludmilou Havránkovou z královéhradecké čtvrti Plačice. Ta, když se dověděla, že má dálnice vést přes její pole, nabízela údajně státu směnu pozemků, aby mohla dál hospodařit. Když neuspěla, úředníci jí údajně hrozili vyvlastněním, prodala některá pole ekologickým aktivistům.

  • 20. ledna 2004 - Zahájena výstavba D11 v úseku Libice nad Cidlinou - Chýšť. Výstavbu dalších úseků k Hradci Králové brzdil pomalý výkup pozemků, část vlastnili ekologičtí aktivisté.
  • 1. února 2006 - Město Hradec Králové oznámilo, že je připraveno směnit s Havránkovou své pozemky za její parcely u Hradce Králové pod budoucí dálnicí D11.
  • 19. prosince 2006 - Otevřen 42 kilometrů dlouhý úsek z Poděbrad k Hradci Králové. Dálnice hlavně kvůli nevykoupeným pozemkům končí zhruba šest kilometrů před Hradcem Králové. 25. června 2008 - Havránková odmítla návrh vlády, aby si za zhruba deset hektarů polí nutných k dostavbě D11 vzala peníze. Vláda jí nabídla stejně velkou plochu polností na jiném místě a navíc finanční kompenzaci do 48 milionů korun. Havránková dál požadovala ornou půdu, celkem asi 250 hektarů.
  • 15. října 2008 - Vláda schválila dohodu mezi státem a Havránkovou. Podle dohody by měl stát farmářce dát zhruba 253 hektarů státních pozemků. Jak však později ukázaly právní analýzy, pozemkový fond by směnou porušil zákon o majetku ČR.
  • 15. prosince 2008 - Do provozu byl dán tříkilometrový úsek D11 u Hradce Králové s novým sjezdem.
  • 19. října 2009 - V tisku se objevila informace, že stát zřejmě nebude potřebovat pro dokončení dálnice D11 od Havránkové všech deset hektarů. Stačit byl měly necelé tři hektary, protože velká křižovatka by se postavila asi o kilometr dál.
  • 8. února 2010 - Vláda se přiklonila k dohodě s Havránkovou, která spočívala v tom, že Havránková za své tři hektary na trase D11 dostane od státu jiné tři hektary s finančním dorovnáním podle znaleckých posudků. Navíc měla statkářka dostat dalších 130 hektarů státních pozemků do pronájmu.
  • 9. dubna 2010 - Vyjednávací tým pro dálnici D11 se shodl s Havránkovou na textech smluv. Většina smluv byla parafována a připravena k podpisu, problematickým se ale ukázal být jeden z pozemků, který Havránková vlastní napůl se sestrou Jaroslavou Štrosovou. Syn a zároveň advokát Štrosové David Štros řekl, že stát nabídl výměnou nepřístupný a bezcenný pozemek.
  • 24. května 2010 - Vláda dospěla k názoru, že dohoda s Havránkovou a Štrosovou není možná, a odhlasovala vyvlastnění pozemků. Rozhodnutí kritizovali nejen majitelky, ale například i královéhradecký primátor Otakar Divíšek, který řekl, že je připraven dosvědčit, že Havránková měla snahu dohodnout se.
  • 1. června 2010 - Štrosová souhlasila se směnou parcely, kterou spoluvlastní s Havránkovou.
  • 14. června 2010 - Premiér Jan Fischer řekl, že změna smluv s majitelkami pozemků už nepřichází v úvahu.
  • 19. června 2010 - Ministerstvo dopravy se údajně dohodlo s majitelkami pozemků a s největší pravděpodobností je nebude muset vyvlastnit. ČTK to řekl David Štros.
  • 20. června 2010 - Podle týdeníku Respekt lukrativní pozemky kolem D11 u Hradce Králové vlastní finanční skupina J&T a firma Unimex miliardáře Jiřího Šimáněho. Společnosti by zde chtěly vystavět obchodní centra. Klíčovou záležitostí zůstává, kde bude vybudována křižovatka a sjezd z dálnice, napsal Respekt.
  • 21. června 2010 - Vláda schválila návrhy smluv s majitelkami pozemků potřebných pro výstavbu dálnice D11. Majitelky předtím doručily vládě parafované dohody se státem o výměně parcel. Podpis smlouvy poté zmařil zdravotní stav Havránkové.
  • 9. září 2010 - Ministr dopravy Vít Bárta se s Havránkovou dohodl na pokračování jednání.
  • 3. června 2011 - Podle televize Nova Havránková prodala ŘSD pozemky pro stavbu dálnice D11. Za 11 hektarů získá 90 milionů korun, další pozemky smění s Pozemkovým fondem, uvedla Nova.
     
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice