KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Soud zrušil rozhodnutí ministerstva dopravy o výstavbě Královopolského tunelu v Brně

Soud zrušil rozhodnutí ministerstva dopravy o výstavbě Královopolského tunelu v Brně

Publikováno: 8.11.2010, Aktualizováno: 10.11.2010 08:54
Rubrika: Tunely

Městský soud v Praze vyhověl aktivistům a zrušil rozhodnutí ministerstva dopravy o výstavbě Královopolského tunelu pod Dobrovského ulicí v brněnské městské části Žabovřesky. ČTK o tom dnes informoval Karel Štěpaník, předseda sdružení Velký městský okruh Brno (VMO), které protestovalo proti vydání stavebního povolení. Podle Štěpaníka by se práce na stavbě měly nyní přerušit.

Mluvčí Městského soudu v Praze Martina Lhotáková ČTK řekla, že soud do měsíce vydá podrobné písemné odůvodnění verdiktu. Mluvčí zatím neví, jestli verdikt znamená zrušení platnosti stavebního povolení.

Martin Kolátor z Ředitelství silnic a dálnic uvedl, že přestože rozhodnutí soudu je z 27. října, společnost se o něm dozvěděla až dnes odpoledne a teprve začíná promýšlet další postup. Vyjádření ministerstva se ČTK nepodařilo získat.

Stavba tunelů a navazujících mimoúrovňových křižovatek se má stát součástí Velkého městského okruhu v Brně, který by měl výrazně snížit tranzitní dopravu centrem metropole. Samotná ražba tunelů skončila letos v březnu. Na tunely mají navazovat mimoúrovňové křižovatky, na kterých se nyní pracuje.

Podle Štěpaníka není zajištěna dostatečná ochrana před hlukem pro obyvatele sídliště v okolí křižovatek ve výstavbě. "Odvolali jsme se proti vydání stavebního povolení. To ovšem ministerstvo dopravy zamítlo. Proti tomuto zamítnutí jsme podali žalobu. Soud teď po třech letech naznal, že ministerstvo udělalo chybu," vysvětlil ČTK Štěpaník. Podle něj by rozhodnutí soudu mělo vyústit v přerušení stavebních prací do doby, než ministerstvo dopravy rozhodne, jak bude na verdikt soudu reagovat.

Proti projektu od počátku někteří obyvatelé protestují. Už samotná ražba tunelů začala na jaře 2007 po několikaletém zpoždění. Způsobily jej jednak specifické geologické podmínky – tunely se razily do nestabilních vrstev neogenních jílů, a také protesty obyvatel okolních domů. Lidé se obávali toho, že ražba naruší statiku jejich domů.

Tunely se proto musely razit v Česku unikátní metodou, která minimalizuje negativní dopad prací na okolní zástavbu. Šlo o takzvanou jádrovou metodu ražby, kdy byl tubus tunelu rozdělen na několik dílčích výrubů.

Protesty ekologů si vyžádaly také architektonickou úpravu dvou komínových výduchů. Základy několika budov sousedících se stavbou tunelů byly vyztuženy speciální injektáží, řekl šéf stavební firmy OHL ŽS Michal Štefl. Investor už také v minulosti zaplatil výměnu desítek oken s protihlukovým těsněním. Přesto se nevyhnul několika žalobám, z nichž některé dosud neskončily.

Stavba dvou tunelů pod Dobrovského ulicí, které měří 1 237 a 1 258 metrů, má stát kolem 6,5 miliardy korun. V poslední době se počítalo se zprůjezdněním na podzim 2011 a kompletním dokončením v roce 2014. Poslední verdikt soudu však může dokončení stavby ještě oddálit.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (49x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (45x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice