KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Soud opět zamítl žaloby ekologů proti tunelu na D8

Soud opět zamítl žaloby ekologů proti tunelu na D8

Publikováno: 15.3.2012, Aktualizováno: 19.3.2012 11:47
Rubrika: Tunely

Pražský městský soud ve středu opět zamítl dvě žaloby ekologů proti stavebnímu povolení pro tunel Prackovice na dálnici D8, řekl dnes ČTK předseda Dětí Země Miroslav Patrik. Podle něj se ekologové chtějí znovu obrátit s kasační stížností na Nejvyšší správní soud, který již jednou spor vrátil do Prahy.
 

"Žalovali jsme stanovisko EIA (ohodnocení vlivů na životní prostředí) a výjimku k umístění dálnice v chráněné krajinné oblasti," uvedl Patrik. Podle něj lze žalovat stanovisko nejenom v územním, ale i stavebním řízení. Soud však řekl, že pouze v řízení územním. "Je to vyloženě právní spor, kdy lze žalovat stanovisko ohodnocení vlivu na životní prostředí," podotkl.

Nynější pře nemá žádný vliv na výstavbu tunelu, protože ten je již hotový. Podle Patrika je však důležitý pro další soudní spory občanských sdružení se státem a také pro otázku financování z evropských peněz. "My spor vedeme pro budoucnost například kvůli jiným občanským sdružením, která se neúčastní územního řízení, ale jenom stavebního, aby mohla žalovat stanovisko EIA," sdělil Patrik.

Rozestavěnou dálnici D8 provází řada dalších sporů. Děti Země v této souvislosti podaly již 25 žalob, z nichž asi 17 soudních pří se stále vede. Asi deset z nich se podle Patrika týká vydání stavebních povolení. Stavba chybějícího úseku dálnice v délce 16,4 kilometru se tak protahuje. Dostavěno je podle předsedy sdružení 2,7 kilometru, úsek však zatím otevřen není kvůli chybějícímu stavebnímu povolení části stavby.

Dálnice D8 spojí Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. Doprava je zatím vedena po objízdných trasách směrem na Teplice a Ústí nad Labem. Kontroverzní názory vyvolává především kvůli tomu, že protíná České středohoří. Na sporném úseku Lovosice-Řehlovice leží také tunel Prackovice. V délce asi čtvrt kilometru prochází masivem kopce Debus. Jeho ražba začala v roce 2008.

Administrativní průtahy i následné soudní spory zpozdily termín dokončení dálnice už několikrát. Celkem by stavba měla stát kolem 12 miliard korun a stát na ni stále může použít evropské dotace. K tomu ale potřebuje, aby se vyřešily administrativní problémy. Ministerstvo dopravy si vloni stanovilo, že o eventuálním přemístění dotací na jiné projekty rozhodne v polovině letošního roku.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (72x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (45x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice