KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Směsná pojiva v silničním stavitelství

Směsná pojiva v silničním stavitelství

Publikováno: 5.3.2009, Aktualizováno: 3.5.2009 12:54
Rubrika: Zajímavosti, 2009

Ve středu 4. března proběhl v hotelu Prachárna u Olomouce odborný seminář pořádaný Vápenkou Vitošov, a to na téma Směsná pojiva v silničním stavitelství.

Akce su zúčastnilo na cca 80 odborníků z oboru dopravního stavitelství, a to nejen ze stavebních firem, ale i ze zástupců dodavatelů stavební mechanizace. Do některého z dalších čísel časopisu Silnice Železnice připravíme několik odborných článků na tyto témata, a proto nyní jen lehce představíme produkty Vápenky Vitošov.

Využití vápna, jednoho z nejstarších stavebních materiálů, má v silničním stavitelství mnohaletou tradici po celém světě. Jeho vývoj jde stále kupředu a jsou vyvíjeny nové aplikace a vylepšení tak, aby bylo umožněno řešení složité problematiky úprav zemin.

SM-V
Směsný materiál - vysušovací

Vzhledem k neustálé snaze kesnižování nákladů na výstavbu pozemních komunikací byla vyvinuta nová řada vápenného směsného produktu pro úpravu zemin.
Směsné pojivo SM-V, je určeno pouze pro snížení vlhkosti materiálu, zaručující dokonalé zhutnění při optimální vlhkosti. Vysušovacího efektu je dosaženo na bázi hygroskopických materiálů, které jsou schopny dlouhodobě fyzikálně, později i chemicky, vázat vodu.
Dávka pojiva SM-V se řídí dosažením optimální vlhkosti při zjištění přirozené vlhkosti zhutňovaných materiálů.

Využití maltoviny umožňuje:

  • intenzivní vysoušení zeminy
  • snížená prašnost
  • vylepšení granulometrie 0,009 - 0,125 mm
  • vylepšení zpracovatelnosti a zhutnitelnosti jílovitých zemin
  • snížení kyselosti výluhů zemin
  • druhotné zpevnění zemin maltovinou
  • lze opakovat cyklicky a neomezeně

Odpovídá požadovaným parametrům:

  • v podloží násypu: D = 92% PS
  • v násypu: D = 95-97% PS
  • v aktivní zóně: D = 100-102% PS

Vyhovuje průkazním zkouškám:

  • vlhkost zeminy
  • zrnitost
  • index plasticity
  • humusovitost
  • zhutnitelnost podle PS
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (178x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (102x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice