KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Slovensko: Modernizace tramvajových uzlů v Košicích

Slovensko: Modernizace tramvajových uzlů v Košicích

Publikováno: 30.7.2015
Rubrika: 2015

Od května do října letošního roku provádí EUROVIA SK rekonstrukci traťových tramvajových uzlů v Košicích. Jde se o důležitý projekt, který významným způsobem zmodernizuje a zefektivní košickou veřejnou dopravu, zvýší bezpečnost úrovňových křížení a zlepší životní prostředí.

Rekonstrukce stávající trati je součástí většího plánu, v rámci kterého dojde v Košicích také na obnovu tramvajového vozového parku. Stavba bude financována z Operačního programu Doprava 2007 – 2013 jako náhradní projekt Prioritní osy č. 4. „Modernizace tramvajových uzlů v Košicích je ambiciózní projekt, který probíhá najednou na celkem sedmi úsecích po celém městě,“ uvedl Róbert Šinály, generální ředitel společnosti EUROVIA SK. Díky zapracování pokročilých technologií a pokrokových stavebních prvků se výrazně zvýší technická vybavenost a využitelnost trati.

VŠECH SEDM UZLŮ NA JEDNOU
V rámci stavby EUROVIA SK provádí nejen výměnu tramvajového svršku a spodku, ale i úpravu nástupišť, účelových komunikací, betonových mostů a konstrukcí nebo vegetační a protihluková opatření. Vybudováno bude nové trakční vedení včetně sloupů, na kterých bude nové veřejné osvětlení. Projekt zahrnuje také rozsáhlé přeložky
inženýrských sítí, vybudování kanalizace pro odtok dešťové vody. Jednotlivé přeložky, případně úpravy sítí jsou řešeny ve spolupráci s jejich správci. Realizovány budou rovněž nové výhybky, které budou mít elektrický ohřev. Jejich ovládání bude možné na dálku a budou rovněž monitorovány. Informace se pak budou zpracovávat v dopravním dispečinku.

V Košicích se nachází celkem sedm tramvajových uzlů. Práce na jejich modernizaci probíhají současně. I když takto rozsáhlé práce vyvolávají dílčí dopravní komplikace, je předpoklad, že na podzim letošního roku budou práce zcela hotové a cestování tramvají v Košicích bude následně pohodlnější a plynulejší, a díky speciální technologii rovněž tišší.

V SOULADU S OKOLÍM I STÁVAJÍCÍ TRATÍ
Samotný návrh modernizace tramvajových uzlů se snaží v maximální možné míře využívat současnou tramvajovou trať a její koridor ve stávající zástavbě a infrastruktuře města. To vše tak, aby byla dodržena bezpečná osová vzdálenost pro průjezd tramvají a dalších motorových vozidel. Nezbytné minimální odchylky si vyžádaly technické podmínky při řešení směrových úprav oblouků v uzlech pro dosažení požadovaných parametrů tratě.

Projekt respektuje územní plány Košického kraje i města Košice a je pojmem veřejné stavbou dopravní infrastruktury. Zájmové území tvoří koridory dopravní a technické infrastruktury městského i regionálního významu a jednotlivé uzly jsou situovány v širším centru Košic. I z toho důvodu je při rekonstrukci kladen velký důraz na okolní obytnou zástavbu a její obyvatele. V rámci všech úseků EUROVIA SK využívá prvky eliminující vliv na životní prostředí, například antivibrační rohože nebo obložení kolejnic. Díky speciálním opatřením se předpokládá snížení hluku z tramvajové dopravy.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Název stavby: KE, Modernizácia električkových uzlov v rozsahu MET v meste Košice
  • Investor: Město Košice
  • Zhotovitel: EUROVIA SK, a. s. (člen Skupiny EUROVIA CS)
  • Doba výstavby: 5/2015 – 10/2015
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
UČS 05, detail na točnu HavlíčkovaUČS 04, křižovatka TIP TOP po křižovatku Čsl. armády – Zimná ul.UČS 02, celkový pohled na točnu u AmfiteátruUČS 05, celkový pohled na točnu HavlíčkovaRealizace zemních prací na UČS 04, křižovatka TIP TOP po křižovatku Čsl. armády – Zimná ul.Zhutňovací práce na UČS 04, křižovatka TIP TOP po křižovatku Čsl. armády – Zimná ul.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (27x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...
„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (26x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Protinámrazové a protismykové úpravy vozovekProtinámrazové a protismykové úpravy vozovek (26x)
Společnost Značky Morava a. s. se věnuje inovacím ve všech oblastech svého působení. Reagujeme na aktuální problematická...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice