KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Slovensko chce do silničních staveb dát více než 900 mil. eur

Slovensko chce do silničních staveb dát více než 900 mil. eur

Publikováno: 12.4.2011, Aktualizováno: 18.4.2011 11:04
Rubrika: 2011

Slovensko chce letos do silničních staveb investovat více než 900 milionů eur (asi 22 miliard korun). Na odborné konferenci v Brně to dnes řekl ministr dopravy Slovenska Ján Figeľ. Peníze půjdou nejen na stavby dálnic a rychlostních silnic, ale i na silnice první třídy. Objem loňských investic nesdělil.

Rozpočet českého Státního fondu dopravní infrastruktury, který je nejvýznamnějším zdrojem financí pro dopravní stavby, se letos ztenčil o zhruba třetinu na 61,3 miliardy korun.

Slovensko chce stavět stavět zejména několik úseků dálnice D1 mezi Žilinou a Prešovem. Původně mělo jít o PPP projekty za účasti soukromého kapitálu (PPP). Nakonec vypsalo soutěže na tři úseky. Další tendry budou podle Figeľa následovat. "Chceme pokračovat i ve výstavbě rychlostních silnic zejména na Oravě a východním Slovensku," uvedl Figeľ.

Ministerstvo dále chystá výstavbu dálnice D4, která bude obchvatem Bratislavy. Hlavní část výstavby podle Figela začne patrně v roce 2014. Aktuálně je ve výstavbě úsek křižovatky dálnic D2 a budoucí D4 u Stupavy, hotovo má být v polovině letošního roku. "Připravujeme PPP model pro výstavbu celého obchvatu, který bude mít asi 40 kilometrů," uvedl Figeľ.

K PPP projektům na Slovensku ministr připomenul, že už jsou realitou, některé projekty ale slovenská vláda přehodnocuje. Podle něj jde o pouze jednu z forem investiční výstavby v zemi.

Některé projekty Slovensko přehodnotilo už loni, když například od partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) při výstavbě tří desítek kilometrů dálnice D1 v okolí Žiliny. Původně je mělo postavit sdružení pod vedením německé firmy Hochtief PPP Solutions.

Technicky náročné úseky dálnice D1 s tunely si měly podle dřívějších informací vyžádat náklady necelé dvě miliardy eur (kolem 50 miliard Kč). Stát by je splácel 30 let, celkem by za ně zaplatil více než osm miliard korun. Projekt připravila ještě předchozí vláda, po změně kabinetu je však začala přehodnocovat nová koalice pravého středu. Slovensko od projektu PPP odstoupilo navzdory tomu, že investor nabídl výrazné snížení plateb.

Bývalá slovenská vláda chtěla spustit tři projekty PPP. Naplno se jí však podařilo odstartovat jen stavbu úseků rychlostní silnice R1 mezi Nitrou a Banskou Bystricou o délce kolem 50 kilometrů.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (27x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
16. ročník sympozia MOSTY 2011 – tradice spojená s inovací16. ročník sympozia MOSTY 2011 – tradice spojená s inovací (25x)
16. mezinárodní sympozium MOSTY 2011 probíhalo ve dnech 14. a 15. dubna 2011 v rámci 16. mezinárodního stavebního veletr...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice