KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Slavnostní zahájení rekonstrukce železniční stanice Přerov

Slavnostní zahájení rekonstrukce železniční stanice Přerov

Publikováno: 2.3.2011
Rubrika: 2011

Slavnostního zahájení se ve čtvrtek 24. února dočkala již několik měsíců úspěšně probíhající akce „Rekonstrukce železniční stanice Přerov, I. stavba“. Projekt je navržený ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti prostřednictvím Operačního programu Doprava. Investorem stavby je státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

 

Význam železničního uzlu Přerov na síti tranzitních železničních koridorů je dán především jeho polohou. Přerov je jedním z důležitých železničních uzlů na II. tranzitním koridoru Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné, a zároveň je přípojnou větví na rameni Přerov – Česká Třebová. Do železničního uzlu Přerov je dále zaústěna trať Brno – Přerov. Celá stavba je realizována na území Olomouckého kraje a nachází se na katastrálních územích Horní Moštěnice, Lověšice u Přerova a Přerov. Trať II. tranzitního železničního koridoru je součástí evropské trasy Gdynia – Gdaňsk – Katowice – Petrovice u K. – Ostrava – Břeclav – Wien – Villach – Jesenice – Ljubljana – Rijeka). Spojení mezi Katowicemi a Břeclaví je jedním z nejdůležitějších mezinárodních přepravních toků na území České republiky.

„Obsahem rekonstrukce kolejiště žst. Přerov v rámci I. stavby je dvoukolejný průtah uzlem včetně řešení obvodu osobního nádraží. Traťová rychlost v úseku přednádraží bude po rekonstrukci 160 km/h, v osobním nádraží mimo nástupištní hrany 80 km/h. Bude provedena rekonstrukce železničního svršku a sanace železničního spodku včetně nového odvodnění a rekonstrukce mostních objektů,“ uvedl při dnešní slavnostní příležitosti Ing. Pavel Habarta, MBA, pověřený řízením SŽDC.

Jak již název napovídá, stavba je rozdělena na dvě části. Začátek 1. stavby je v km 178,480 v úseku tratě Otrokovice – Přerov, dále stavba pokračuje přes přednádraží a osobní nádraží až do km 185,615 traťového úseku Přerov – Prosenice a v km 184,611 traťového úseku Přerov – Dluhonice. Zbývající části traťových úseků Přerov – Prosenice, Přerov – Dluhonice včetně výhybny Dluhonice a kolej číslo 1S dluhonické spojky jsou zařazeny do 2. stavby.

Vlastní realizace byla zahájena již v září 2009, kdy si zhotovitel převzal staveniště. „Zatím probíhaly práce na přednádraží v úseku od zastávky Horní Moštěnice po Mádrův podjezd. Koleje byly rekonstruovány na rychlost 160 km/h a opraven byl Lověšický podjezd,“ uvedl dnes Ing. Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel OHL ŽS, a.s. Vybudována byla také jižní větev kabelovodu se štolou pod osobním nádražím a přeložka parovodu. Zahájena byla rekonstrukce Mádrova podjezdu, která bude dokončena v letošním roce.

Bezbariérový mimoúrovňový přístup cestujících k nástupištím bude zajištěn novým - jižním podchodem doplněným výtahy a rekonstruovaným stávajícím podchodem. Stávající zastřešení nástupišť bude repasováno a osazeno na nová nástupiště. Budou zrekonstruovány silnoproudé rozvody, osvětlení železniční stanice a trakční vedení. Zřízeno bude nové elektronické staniční zabezpečovací zařízení 3. (nejmodernější) kategorie s ovládáním z jednotného obslužného pracoviště. Zabezpečovací zařízení bude umožňovat rozšíření o zařízení jednotného evropského vlakového zabezpečovače ERTMS/ETCS. Provedena bude nová místní kabelizace, sdělovací zařízení včetně informačního systému a dispečerská řídící technika. Z důvodu ochrany obytné zástavby před hlukem způsobeným železniční dopravou budou realizována protihluková opatření.

Rekonstrukce přinese i několik zajímavých technických řešení. "Technickou lahůdkou bude zcela určitě rekonstrukce železničního mostu přes Bečvu. Část mostu totiž čeká sanace a část bude nová. Samostatnou kapitolou potom bude jeho vysouvání," vyzdvihl některé aspekty probíhajících prací Bohuslav Navrátil ze společnosti SŽDC.

Nezapomněl poukázat ani na sofistikovaný systém zabezpečení tratě, který se bude skládat jak z nejmodernějších zabezpečovacích zařízení, tak především jejich napojení na jednotné obslužné pracoviště. Za technickou zajímavost lze považovat i počet nových kolejových prvků na jednotlivých úsecích rekonstruované trati. "Na deseti kilometrech bude nově instalováno 199 kusů výhybkových jednotek. Toto číslo jasně ukazuje na náročnost a rozsah rekonstrukce," doplnil generální ředitel společnosti OHL ŽS Michal Štefl.

Náklady na realizaci stavby jsou 4.108,104.000 Kč bez DPH (4.920,744.421 s DPH).

Projekt „Rekonstrukce žst. Přerov, 1. stavba“ je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti prostřednictvím Operačního programu Doprava. Příspěvek z EU může být až 79,85 %, tedy přibližně 2.915,679.569 Kč ze způsobilých nákladů stavby.

Základní údaje

Kraj: Olomoucký
Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zpracovatel dokumentace: MORAVIA CONSULT Olomouc a.s.
Zhotovitel: Sdružení Přerov, OHL ŽS a.s. (vedoucí účastník sdružení), EUROVIA CS, a.s. a AŽD Praha s.r.o.
Lhůta výstavby: 09/2009 – 01/2014


Podrobné údaje o stavbě naleznete na této adrese.

Údaje stavby

  • železniční svršek (UIC 60, pružné upevnění) 11.551 m
  • (S49, pružné upevnění) 3.482 m
  • kolej R65 (užit.) na betonových pražcích SB 589 m
  • kolej R65 (užit.) na nových dřevěných pražcích 349 m
  • regenerovaný svršek S49 a R65 (včetně pražců) 3.148 m
  • nové výhybky UIC 60 65 ks
  • nové výhybky S49 21 ks
  • regenerované výhybky 12 ks
  • rekonstrukce podchodů 1 ks
  • nový podchod 1 ks
  • železniční most (rekonstrukce) 4 ks
  • železniční propustek (rekonstrukce) 2 ks
  • zastřešení ostrovních nástupišť (rekonstrukce) 1.888 m2
  • nové 1.722 m2
  • protihluková stěna 1.030,8 m
  • nová rozvodna 3kV pro EPZ 2 ks
  • rekonstrukce rozvodny 3 kV pro EPZ 1 ks
  • ohřev výměn z distribučního rozvodu 98 ks
  • délka elektrizovaných kolejí 68 km
  • staniční zabezpečovací zařízení (SZZ) 3. kategorie železniční stanice Přerov
  • výhybkové jednotky (SZZ) 199 ks
  • přejezdové zařízení světelné – (PZS) 1 ks

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (38x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (27x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice