KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Slavnostní zahájení modernizace trati Votice - Benešov u Prahy

Slavnostní zahájení modernizace trati Votice - Benešov u Prahy

Publikováno: 16.3.2010, Aktualizováno: 18.3.2010 11:33
Rubrika: 2010

Slavnostního zahájení se dnes dočkala modernizace dalšího úseku IV. tranzitního železničního koridoru (TŽK) Votice - Benešov u Prahy. Rozhodujícím přínosem je dosažení přechodnosti kolejových vozidel traťové třídy D4 UIC, ložné míry UIC - GC, zajištění požadované propustnosti a zvýšení maximální traťové rychlosti až do hodnoty 160 kilometrů za hodinu. Investorem stavby je státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Generální ředitel SŽDC Ing. Jan Komárek při dnešní slavnostní příležitosti uvedl: „Podstatou této modernizace je zdvojkolejnění stávajícího jednokolejného úseku trati spolu s výstavbou tunelů, čímž dojde k podstatnému zkrácení délky trati, zvýšení propustnosti a navýšení rychlosti projíždějících souprav. V železničních stanicích vyrostou nová nástupiště s mimoúrovňovým přístupem s přístřešky a moderním informačním systémem.“

Řešený stavební úsek Votice (včetně) - Benešov u Prahy (mimo) je součástí traťového úseku Tábor - Benešov u Prahy. Tento úsek byl vybudován kolem roku 1870 jako jednokolejný. V úseku Votice - Benešov u Prahy proběhne kompletní rekonstrukce kolejiště, železničního svršku i spodku, nástupišť, umělých staveb a modernizace zabezpečovacího, sdělovacího a silnoproudého zařízení v návaznosti na optimalizaci traťového úseku Benešov u Prahy - Strančice.

V rámci stavby budou upraveny železniční stanice Votice a Olbramovice včetně výstavby nových technologických objektů a úpravy stávajících výpravních budov. Současná výhybna Tomice a železniční stanice Bystřice budou přestavěny na zastávky s novými moderními nástupišti. Realizaci stavby Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy provádí sdružení tří firem pod názvem VoBen. Členy sdružení jsou společnosti Subterra a.s., Viamont DSP, a.s. a společnost EUROVIA CS, a.s., která je vedoucím sdružení. „Pro naši společnost je významné, že se můžeme na tomto projektu podílet. V předešlých letech jsme prováděli optimalizaci trati mezi Strančicemi a pražskou Hostivaří, které rovněž patří do IV. tranzitního železničního koridoru, místní prostředí tedy velmi dobře známe," uvedl Ing. Martin Borovka, předseda představenstva a generální ředitel společnosti EUROVIA CS.

V rámci přeložek trati vzniknou také nové dvojkolejné tunely, a to Votický (590 m), Olbramovický (480 m), Zahradnický (1044 m), Tomický (324 m) a Tomický II (252 m). V celém úseku bude vybudováno nové trakční vedení. Pro umožnění funkce nových technologických zařízení budou zřízeny mnohakilometrové silnoproudé i slaboproudé kabelové trasy. Stavba si vyžádá rovněž rozsáhlé přeložky inženýrských sítí. Vlastní realizace probíhá jen s nejnutnějšími výlukami železniční dopravy. V železničních stanicích budou vyloučeny koleje vždy pouze v jedné skupině, liché nebo sudé, tak, aby železniční provoz byl zachován.

Pro snížení hlukového zatížení obytných částí v okolí železnice budou vybudovány protihlukové stěny a valy, v některých objektech bude následně realizována výměna oken s vyšší zvukovou izolací.

Před zahájením nepřetržitých výluk, z důvodu napojení stávající trati na nové přeložky, případně nového směrového uspořádání trati v železničních stanicích, budou provedeny přípravné práce, při kterých dojde k založení základů stožárů trakčního vedení a jejich následnému osazení. Dále budou založeny protihlukové stěny, budou prováděny úpravy odvodnění drážního tělesa a inženýrských sítí, které křižují železniční trať.

Technické údaje:

  • Délka modernizovaného úseku 18,405 km
  • Přestavba a sanace silničních mostů 6 ks
  • Sanace železničního spodku 39,813 km
  • Nové silniční mosty 2 ks
  • Zřízení nové koleje UIC 60 36,830 km
  • Nové silniční propustky 5 ks
  • Zřízení užité koleje S 49 5,687 km
  • Zrušení silničních mostů 1 ks
  • Zřízení výhybek UIC 60 20 ks
  • Celková délka dvojkolejných tunelů 2,690 km
  • Zřízení výhybek S 49 16 ks
  • Celkem bude vyraženo 1,716 km
  • Obestavěný prostor pozemních objektů 3 126 m3
  • Celkem bude vyhloubeno 0,974 km
  • Přestavba a sanace železničních mostů 17 ks
  • Kubatura zemních prací 2 310 618 m3
  • Nové železniční mosty 3 ks
  • Úpravy trakčního vedení 18,344 km
  • Nové železniční propustky 6 ks
  • Obousměrný elektronický autoblok 18,4 km
  • Zrušení železničních mostů 3 ks
  • Nové zdi 6ks

Celkové investiční náklady: 6 756 893 000 korun
Termín zahájení: 08/2009
Termín dokončení: 12/2013

Název stavby: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy
Investor stavby: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Generální projektant: SUDOP Praha, a.s.
Realizace: Sdružení VoBen: EUROVIA CS, a.s., Subterra a.s. a Viamont DSP, a.s.
 
Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Současně bylo zažádáno o spolufinancování tohoto projektu Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava, kdy plánovaný příspěvek z Fondu soudržnosti představuje 4 085 845 894 korun. Žádost o poskytnutí dotace byla Ministerstvem dopravy ČR schválena v listopadu 2009 a bude následovat schvalovací proces na úrovni Evropské komise.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


Fotogalerie
Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy: 15. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy: 15. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy: 15. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy: 15. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy: 15. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy: 15. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy: 15. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy: 15. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy: 15. 3. 2010 (foto: Ludmila Doudová)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (84x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (57x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (31x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice