KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Slavnostní zahájení modernizace trati České Budějovice – Nemanice

Slavnostní zahájení modernizace trati České Budějovice – Nemanice

Publikováno: 28.4.2011
Rubrika: 2011

Slavnostně zahájena byla dnes další významná stavba v rámci modernizace evropské železniční sítě s názvem „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“. Projekt je součástí IV. železničního tranzitního koridoru na trati České Velenice - České Budějovice - Plzeň. Délka rekonstruovaného úseku je 2,62 km. Investorem stavby je státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Z mezinárodního hlediska je stavba "Modernizace trati České Budějovice - Nemanice I" součástí sítě nadnárodních železničních magistrál podle mezinárodních Dohod AGTC a AGC. Z hlediska vnitrostátního je úsek součástí IV. tranzitního železničního koridoru, který zahrnuje úsek tratí z Děčína st. hranice přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště státní hranice. Železniční stanice České Budějovice tvoří centrální bod železniční sítě Jihočeského kraje s vazbami jak do vnitrozemí k sousedním střediskům osídlení regionálního významu, tak do sousedního Rakouska. „Výsledkem modernizace bude zvýšení traťové rychlosti a bezpečnosti provozu. Ke zvýšení bezpečnosti provozu dojde zejména vybudováním nových a úpravou stávajících zabezpečovacích a sdělovacích zařízení a zrušením nebo úpravou úrovňových silničních přejezdů. Rekonstrukcí nástupišť a zajištěním přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace se zvýší kvalita přepravy cestujících“, uvedl při dnešní slavnostní příležitosti Ing. Pavel Habarta, MBA, pověřený řízením SŽDC.

Stavba "Modernizace trati České Budějovice - Nemanice I" zahrnuje také rekonstrukci železniční stanice České Budějovice (kromě jižního zhlaví). Rekonstrukci projde také zastávka České Budějovice severní zastávka. Cestující se mohou těšit na nové bezbariérové přístupy včetně výtahů a nástupišť ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice pro snadnější výstup a nástup. Chybět nebudou nové informační a navigační systémy. Nejvýznamnější změnou na traťovém úseku České Budějovice - Nemanice (mimo) je zejména zdvoukolejnění úseku přes nadjezdy ulic Skuherského a Pekárenská.

Kolejové uspořádání severního zhlaví osobního nádraží železniční České Budějovice umožňuje v hlavních kolejích ve směru staničení od km 213,280 do km 213,945 zvýšit traťovou rychlost na 100 km/h (v opačném směru je v tomto úseku uvažována traťová rychlost 60 km/h). Úsek km 213,945 - km 214,787 bude mít traťovou rychlost 120 km/h. Od km 214,787 do km 215,900 je ve vazbě na výhledové řešení úseku Nemanice - Ševětín navržena traťová rychlost až 140 km/h. V celé délce budou modernizované koleje umožňovat prostorovou průchodnost Z-GC a třídu zatížení D4 UIC.

Stavba je v rámci Operačního programu Doprava financovaná z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Projekt „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“ je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti. Příspěvek EU na tuto stavbu může činit až 71,20 %, tedy přibližně 633 373 000,- Kč.

 

 

Základní údaje:

  • Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Zhotovitel: EUROVIA CS, a.s.
  • Náklady na výstavbu: 740 420 556,- Kč
  • Termín zahájení: únor 2011
  • Termín dokončení: leden 2014

Technické údaje:

  • Délka rekonstruovaného úseku: 2,62 km
  • Zřízení koleje UIC 60: 5,12 km
  • Zřízení koleje S 49: 0,12 km
  • Rekonstruované železniční mosty: 12 ks
  • Rekonstruované železniční přejezdy: 2 ks
  • Realizované přejezdové zabezpečovací zařízení: 2 ks
  • Rekonstrukce podchodů pro pěší: 3 ks
  • Nové výhybky celkem: 25 ks
  • Realizace elektrického ohřevu výhybek: 24 ks
  • Trakční vedení v délce: 20 km
  • Protihlukové stěny: 1,31 km
  • Individuální protihluková opatření: 21 objektů
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (52x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (28x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Vysokorychlostní železnice v ČRVysokorychlostní železnice v ČR (25x)
Pro velké přepravní proudy cestujících mezi nejdůležitějšími evropskými centry a aglomeracemi nejlépe vyhovují vysokoryc...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice