KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Slavnostní zahájení elektrizace trati Šatov – Znojmo

Slavnostní zahájení elektrizace trati Šatov – Znojmo

Publikováno: 9.10.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:29
Rubrika: Aktuality

Slavnostního zahájení elektrizace včera dočkal traťový úsek mezi Šatovem a Znojmem. Rekonstrukcí prochází také železniční svršek a spodek včetně mostů a propustků. Ve Znojmě budou moci cestující využívat nové ostrovní nástupiště. Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC), tak pokračuje v modernizaci železniční sítě České republiky i mimo hlavní koridorové trasy.

„Tento úsek navazuje na trať z rakouského Retzu, takže po dokončení elektrizace bude existovat přímé spojení elektrifikovanou tratí ze Znojma až do Vídně. Zvýší se pohodlí pro cestující a také bezpečnost železniční dopravy,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jan Komárek.

Stavba v sobě zahrnuje přípravu a vlastní elektrizaci střídavým trakčním systémem v traťovém úseku Šatov – Znojmo a v úsecích Znojmo – Olbramkostel a Znojmo –Hodonice a také ochranu sdělovacího a zabezpečovacího zařízení před vlivy střídavé trakce. Traťová rychlost se díky elektrizaci zvýší až na 80 km/h. Úsek bude mít také větší prostorovou průchodnost (podle ložné míry UIC GC) a vyšší zatížitelnost (podle třídy D4).

V současné době probíhá sanace železničního spodku a rekonstrukce železničního svršku. Připravují se základy pro trakční vedení v úseku mezi stanicemi Šatov - Znojmo. Modernizací projdou také silnoproudá, zabezpečovací a sdělovací zařízení. Součástí stavby je i rekonstrukce osmi mostů a třinácti propustků. Nový, ale na původních podpěrách, bude železniční most přes údolí řeky Dyje. Nahradí stávající provizorní ocelový most. Jeho vzhled se vrátí k původnímu stavu. Most je evidovanou nemovitou kulturní památkou.


Rekonstrukcí prochází také mosy a propustky.

V rámci modernizace trati jsme v pondělí 6. října zahájili technologicky i časově náročnou stavební operaci. Pomocí speciální techniky jsme začali odsouvat ocelovou konstrukci provizorního znojemského viaduktu (typ ŽM 16). Odsun by měl být hotový do poloviny listopadu, pak začneme na původní opěry a pilíře vysouvat novou ocelovou konstrukci. Definitivně by na svém stanovišti měla být ukotvená na jaře příštího roku.

Další nový most, opět na původních kamenných podpěrách, stavíme v místě křížení železniční trati (km 99,66) s Vídeňskou ulicí ve Znojmě. Most bude mít příhradovou ocelovou nosnou konstrukci s jediným polem s rozpětím 28,2 m a horní spřaženou železobetonovou mostovku. Nový bude také železniční svršek na mostě ve štěrkovém loži na tlumících rohožích. Dojde tak k výraznému snížení hlučnosti.

V železniční stanici Znojmo pokračuje rekonstrukce kolejí číslo 1, 2 a 4, a to kolejnicemi tvaru S49 na betonových pražcích s pružným upevněním. „Ve stanici bude nové, 7,3 metru široké ostrovní nástupiště mezi kolejemi číslo 2 a 6, tedy v místě bývalé koleje číslo 4. Modernizujeme také vnější nástupiště u koleje číslo 1 před výpravní budovou,“ řekl projektový manažer Skanska DS David Sichrovský.

Výška všech nástupištních hran bude 550 mm nad temenem kolejnice. Nástupiště tak usnadní výstup a nástup cestujícím. Obě nástupiště budou ve své střední části rozdělená na dvě části, a to přechodem širokým 5,4 m a cestovými návěstidly. Na ostrovní nástupiště budou moci cestující přicházet po úrovňovém přechodu z celopryžových panelů přes dvě koleje a s rampami opatřenými oboustranným zábradlím. Sklon ramp je maximálně 8% a umožňuje tedy i pohodlný bezbariérový přístup. Zastřešení ostrovního nástupiště je vzhledově přizpůsobené stávajícímu 1. nástupišti. Znojemské ostrovní nástupiště bude, kromě nového rozhlasového informačního zařízení pro cestující, doplněné hlasovými majáčky pro nevidomé a slabozraké. Pro tuto novou technologii ve stanici upravujeme část stávající výpravní budovy.

Ve stanicích i na širé trati instalujeme nové zabezpečovací zařízení. V plném proudu je také výstavba nového staničního zabezpečovacího zařízení ve Znojmě. Dopravní kancelář je zatím provizorně umístěná v buňce na 1. nástupišti.

Všechny přejezdy v úseku Šatov–Znojmo budou zabezpečené reléovým zařízením, kontrolní a ovládací prvky budou ve stanici Znojmo. V traťových úsecích Šatov–Znojmo, Znojmo–Hodonice a Znojmo–Olbramkostel položíme nový traťový optický kabel v celkové délce 36,3 km. Nové trakční vedení bude napájeno z rakouské strany střídavou soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. Celková délka elektrizovaných kolejí v rámci této akce je 12,8 km. Na základě hygienické studie vyměníme okna určených objektů v blízkosti trati.

Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Celkové investiční náklady dosáhnou 1 miliardy 231 milionů Kč. Projekt je zařazený do seznamu prioritních staveb v rámci Operačního programu doprava na léta 2007 - 2013. Stavba je financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury a předpokládá se její spolufinancování z Fondu soudržnosti EU po schválení příspěvku na tuto stavbu Evropskou unií do konce tohoto roku. Podle projektové dokumentace zpracované firmou Sudop Brno, elektrizaci provádí sdružení zhotovitelů pod názvem SOF, tj. Skanska DS, OHL ŽS a Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby.

Termín ukončení stavby: 11/2009.

Vybrané technické parametry:

Kolejové úpravy:
železniční svršek: 12.454 m
nové výhybky: 13
nové přejezdové konstrukce: 28 m
nové nástupištní hrany: 903 m

Mostní objekty:
rekonstrukce propustků: 13
rekonstrukce mostů: 8

Pozemní objekty:
celková plocha adaptovaných místností: 625 m2
délka kabelovodu: 715 m
zastřešení nástupiště: 686,5 m2

Silnoproudá zařízení:
výhybky vybavené elektrickým ohřevem výměn: 17

Trakční vedení:
délka elektrizovaných kolejí: 12,8 km

Sdělovací zařízení:
traťový kabel: 36,270 km
diagnostický optický kabel 24 vláken: 13,1 km
místní kabelizace - metalické kabely: 4,6 km
rozhlas pro cestující: 1 stanice
informační zařízení: 8 panelů

Zabezpečovací zařízení:
stanice s novým zabezpečovacím zařízením 3. kategorie: 1
světelné přejezdové zabezpečovací zařízení se závorami: 3
světelné přejezdové zabezpečovací zařízení bez závor: 7

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (67x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice