KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Slavnostní ukončení stavby Brno – 1. část odstavného nádraží, I. etapa

Slavnostní ukončení stavby Brno – 1. část odstavného nádraží, I. etapa

Publikováno: 25.5.2010
Rubrika: Aktuality

Další významná stavba železniční infrastruktury České republiky je dokončena. Jedná se 1. část odstavného nádraží Brno, I. etapu. Odstavné nádraží je umístěno v lokalitě nynější železniční stanice Brno – Horní Heršpice a je samostatným technickým a provozním celkem v rámci železničního uzlu Brno. Po úplném dobudování (II. etapa se již připravuje) bude sloužit pro komplexní provozní ošetření a odstavování vlakových souprav, elektrických jednotek i samotných lokomotiv. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC).

Cílem stavby bylo vybudování halového umývače včetně potřebného technologického kolejiště, odstavného kolejiště, rekonstrukce a rozšíření trakční napájecí stanice Modřice, výstavba silničního podjezdu spojujícího ulice Sokolova a Bohunická, komplexu drážních zařízení pro zajištění bezpečného provozu (zabezpečovací zařízení, sdělovací zařízení, silnoproudá zařízení, trakční vedení a osvětlení), nové mostní objekty a pozemní komunikace v kolejišti, potřebné pozemní objekty pro novou technologii a vybudování přípojek a rozvodů technické infrastruktury. Generální ředitel SŽDC Ing. Jan Komárek připomněl, že „v rámci výstavby se podařilo vyřešit mimoúrovňové komunikační propojení ulic Vídeňská - Kšírova přes železniční koridor odstavného nádraží v Horních Heršpicích. Nahrazen byl stávající úrovňový železniční přejezd a nadchodová lávka v Sokolově ulici. Mimoúrovňové komunikační propojení doplňuje stávající možnosti spojení Brna, které je rozděleno dráhou. Podjezd Sokolova byl uveden do předčasného užívání již 2. října 2009.“ Nová komunikace má podjezdnou výškou 4,35 metru a v podjezdu je vybudován samostatný 3 metry široký koridor pro pěší i cyklistickou dopravu.

Hala myčky je situována v prostoru stávajícího kolejiště na koleji č. 208 nově navrženého, tzv. technologického kolejiště. Výkonnost halového umývače vozových skříní je závislá na míře znečistění přistavené soupravy, ale i na způsobu výměny umytých souprav za další, které na tento servis teprve čekají. Proto byl již pro I. etapu vyprojektován alespoň minimální počet obslužných kolejí, sloužících pro odsun a novou přístavbu vozů. Kolej č. 208 nového halového umývače vozových skříní je napojena na všechna současná odstavná nádraží brněnského uzlu. Před halou a za ní je kolej zatrolejována, k vratům haly pojednou soupravy s vlastním pohonem, ostatní budou posunovány podle potřeby lokomotivou závislé i nezávislé trakce. Pohyb v hale je zajištěn lanovým posunovacím zařízením s výsunem před halu na její severní straně. Další jízda bude zajištěna buď vlastním pohonem soupravy, nebo posunující lokomotivou. Hala pojme až 7 osobních vozů do délky 26,8 metru. Celé procesy mytí probíhají automaticky dle předem zvoleného programu - rozhodujícím faktorem je typ mytého vozidla. Dále si může obsluha předem navolit, jakým režimem mytí má přistavené vozidlo projít. Jsou naprogramovány tři režimy: automatické mytí intenzivní, automatické mytí krátké a automatické mytí ekologické. Jednotlivé režimy mytí se od sebe odlišují intenzitou dávkování čisticího prostředku a délkou mytí čel vozidla. U intenzívního mytí se běžně používá cca 7% roztok, u normálního mytí cca 3 až 4% roztok, ekologické mytí probíhá bez čisticího prostředku. Mytí jednoho čela u normálního režimu trvá 7 minut, u intenzívního režimu 14 minut. Myčka bude uvedena do plného provozu 27. 5. 2010. Do této doby probíhaly technické zkoušky zařízení.

Celkové investiční náklady na realizaci stavby činí 3,1 miliardy korun. Příspěvek statutárního města Brna na vybudování podjezdu Sokolova představuje částku 188 milionů korun. Stavba I. etapy 1. části odstavného nádraží byla zahájena v říjnu 2007 a ukončena v květnu 2010. Projekt stavby vypracoval SUDOP BRNO, spol. s r.o., a realizaci provedlo sdružení „Brněnský drak“, jehož členy jsou akciové společnosti OHL ŽS a Skanska.

VYBRANÉ TECHNICKÉ ÚDAJE

Železniční most - 14
Silniční most - 1
Návěstní lávka - 1
Opěrné zdi - 14.390 m
Zpevnění plochy a komunikace celkem - 24.326 m2
Zřízení podkladních vrstev - 14.550 m
Trativody - 6.051 m
Příkopové žlaby - 668 m

Počet zřizovaných výhybek UIC60 - 16
Počet zřizovaných výhybek S49, R65 - 26
Délka zřizovaných kolejí UIC60 - 4.348 m
Délka zřizovaných kolejí S49 - 8.192 m
Regenerované koleje R65, S49 - 1.704 m

Nové trakční vedení - 24,5 km

  • z toho v širých tratích - 2,5 km
  • v dopravnách - 22 km

Dopravny s novým staničním zabezpečovacím zařízením elektronickým 3. kategorie - 2
Počet výměnových jednotek zabezpečených SZZ - 54
Úprava obousměrného autobloku tříznakového na dvoukolejné trati s LVZ - 1.823 m

Trafostanice 22/0,4 kV – nová - 6
Trafostanice 22/0,4 kV – rekonstrukce, doplnění stávající TS - 1
Rozvodna nízkého napětí – nová - 2
Rozvodna nn – rekonstrukce, doplnění - 2
Elektricky vyhřívané výhybky jednoduché - 32
Elektricky vyhřívané výhybky křižovatkové - 3
Nové osvětlení kolejiště – svítidla na trakčních podpěrách - 134
Nové osvětlení kolejiště – osvětlovací stožár 12-14m - 48
Nové osvětlení veřejných komunikací - 30
Přeložky kabelových vedení 22kV - 650 m
Nové kabelové rozvody 22kV - 4.050 m
Protihlukové stěny - 1.177 m
Kapacita mycí linky: 200 vozů/24 hod., 31 souprav
Schopnost mytí při venkovních teplotách:

  •  souprava: -100C až +350C
  • samostatně stojící vozidlo v myčce: -200C až +350C

Zdroj: TZ

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (68x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (60x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice