Skupina EUROVIA CS získala tři ocenění v soutěži o nejlepší českou dopravní stavbu roku
Rubrika: 2010
V rámci soutěže Česká dopravní stavba a technologie roku 2009 zaujaly odbornou porotu tři stavby z dílny Skupiny EUROVIA CS. Ve svých kategoriích si ocenění odnáší Mimoúrovňové propojení silnice II/468 a průmyslové zóny v Třinci - Balinách, respektive zastřešení nástupišť a podchodu v železniční stanici v Mariánských Lázních. Cenu veřejnosti si pak odnesl most přes Malši v obci Roudné na Táborsku. Projekty uspěly v rozhodování mezi 43 finálovými nominacemi.
Skupina EUROVIA CS měla v soutěži celkem sedm projektů. „Vítězné projekty velmi dobře ukazují rozsah naší činnosti. Jsme schopni pracovat na velkých i malých projektech po celé naší republice. Jsme rádi, že se odborné i laické veřejnosti tolik líbily, vnímáme to jako uznání naší práce,“ reagoval na vítězství Ing. Martin Borovka, předseda představenstva a generální ředitel EUROVIA CS, a.s.
Mimoúrovňové propojení silnice II/468 a průmyslové zóny v Třinci - Balinách uspělo v kategorii staveb dopravní infrastruktury s rozpočtem nad 100 mil. Kč. Jde o projekt, který musel být realizován ve stísněných podmínkách a velmi funkčně a esteticky spojuje jmenovanou silnici s průmyslovou zónou. Mimoúrovňové křížení s železniční tratí a vlečkou splňuje bezpečnostní a kapacitní požadavky napojení zóny. Realizaci projektu jako vedoucí člen sdružení provedla společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava člen Skupiny EUROVIA CS.
Zastřešení nástupišť a podchodu v železniční stanici v Mariánských Lázních uspělo v kategorii staveb dopravní infrastruktury na transevropské dopravní síti spolufinancované ze zdrojů EU. Tamní rekonstrukce je součástí stavby III. koridoru „Optimalizace trati Planá – Cheb“. V rámci stavby byly oproti původnímu záměru rekonstrukce postaveny zcela nové repliky historických přístřešků, které přispěly k zachování původního historického vzhledu nádraží v kombinaci s moderními nástupišti. Projekt realizovala EUROVIA CS, závod 4 – Praha.
Ze všech přihlášených a nominovaných staveb se pak veřejnosti nejvíce líbil nový most spojující obce Roudné a Vidov. Jeho celková rekonstrukce probíhala od května 2008 do srpna 2009. Při přestavbě byla zachována původní silueta obloukového mostu. Stavba působí velmi štíhle a esteticky. Také z funkčních důvodů jsou jeho masivní železobetonové opěry obloženy kamenným obkladem. Když přijde velká voda, slouží obklad jako ochrana vůči nárazům splavenin. Práce provedla EUROVIA CS jako vedoucí člen sdružení.
Stavby hodnotila odborná porota pod vedením děkana Dopravní fakulty ČVUT prof. Petra Moose podle několika kritérií, kterými mimo jiné byla technická náročnost, ohleduplnost k životnímu prostředí, efektivita stavby, význam pro bezpečnost, uživatelský komfort či snížení dopravně-energetické náročnosti.
Pořadatelem soutěže Česká dopravní stavba a technologie roku 2009 je společnost TOP EXPO CZ. Soutěž vyhlašuje Ministerstvo dopravy České republiky společně se Státním fondem dopravní infrastruktury.