KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2014    Škoda Transportation vyrobí unikátní tramvaje pro Turecko

Škoda Transportation vyrobí unikátní tramvaje pro Turecko

Publikováno: 6.5.2014
Rubrika: 2014

Škoda Transportation dodá do Turecka dvanáct unikátních „catenary-free“ tramvají. Naváže tak na dodávku šedesáti tramvají ForCity Classic pro město Konya. Jedná se o tramvaje ForCity Classic, tentokrát ale budou vybavené nejnovějším bateriovým „catenary-free“ pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až 3 km. Tramvaje budou dodány během roku 2015. Do Turecka tak poputuje celkem 72  tramvají v hodnotě 3,4 mld. korun.

„Jsme potěšeni, že došlo k navýšení stávajícího kontraktu o 20 % a do Turecka zamíří další tramvaje  navíc vybavené „catenary-free“ technologií. Tato nová objednávka jasně dokazuje, že naši zákazníci jsou s našimi výrobky spokojeni. Vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 km dlouhá část nemá trolejové vedení. Celkem tak do tureckého města Konya dodáme 72 tramvají. Navíc tím, že jsme vyvinuli „catenary-free“ tramvaj, jsme znovu potvrdili, že jsme schopni pružně reagovat na požadavky zákazníků. Vyrobili jsme vozidlo, které využívá nejnovější nano-lithium-titanovou bateriovou technologii a tím jsme dokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí,“ říká Zal Shahbaz, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.

První zkoušky nového pohonu se uskutečnily na zkušební trati ve škodováckém areálu v Plzni za přítomnosti certifikované osoby z Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ). Testování proběhlo na tramvaji ForCity Classic z první šedesáti-kusové série pro turecké město Konya. „Během zkoušek dokázala tramvaj třicetkrát opakovaně zrychlit na 30 km/h. Bez nabíjení z troleje dokonce ujela 8 km. V praxi škodovácké „catenary-free“ řešení předpokládá dojezd 3 km bez napájení přes pantograf, a to při rychlosti až 30 km/h,“ vysvětluje Milan Šrámek, vedoucí elektrických projektů Škoda Transportation.

Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, především z estetických důvodů v historických centrech měst. Pohon může být použit také v případě poruchy vrchního elektrického vedení, tak aby tramvaj nebránila plynulosti silničního provozu. Bateriová tramvaj má baterie umístěné ve speciálních střešních kontejnerech, ve kterých mohou být podle požadovaného charakteru provozu umístěny baterie různých typů. V případě tramvají do tureckého města Konya použije Škoda vysocevýkonné baterie s technologií nano-lithium-titan. Dobití baterie proběhne vždy při jízdě tramvaje pod trolejí během několika minut.

Skupina Škoda Transportation rovněž dlouhodobě vyrábí trolejbusy na bateriový pohon. V letech 1998-2003 bylo bateriemi vybaveno pro možnost jízdy nezávislé na troleji 272 trolejbusů Škoda pro San Francisco. První prototyp trolejbusu nové generace s bateriovým pohonem pro provoz bez přímého napájení z vedení vyvinula dceřiná společnost Škoda Electric již v roce 2003. Letos do maďarského Szegedu zamíří celkem dvanáct vozidel s desetikilometrovým dojezdem při rychlosti až 50 km/h.

Škoda Transportation v letošním roce vyrobí rekordních 115 tramvají. Během minulých několika měsíců vyrazily do provozu moderní tramvaje v turecké Konye, maďarské Miskolci a v Číně byl vyroben první prototyp licenčního vozidla. První prototypy nových tramvají zamíří také do Bratislavy a pražský dopravní podnik odebere dalších více než třicet nejmodernějších tramvají ForCity Alfa.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Škoda Transportation dodá do Turecka dvanáct unikátních „catenary-free“ tramvají.Škoda Transportation dodá do Turecka dvanáct unikátních „catenary-free“ tramvají.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Škoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbusŠkoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbus (32x)
Plzeňská Škodovka dnes slavnostně představila čtrnácti tisící trolejbus, který vyrobila za celou dobu své historie. Škod...
Řešení nejen pro kvalitní beton nově na www.betotech.cz (30x)
Ucelené a přehledné informace o zkoušení betonu, kontrole vstupních surovin pro výrobu betonu i navrhování optimální rec...
Na železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokolivNa železnici je Evropa ochotná financovat prakticky cokoliv (27x)
Říká v rozhovoru pro Silnice železnice ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. Hovořili j...

NEJlépe hodnocené související články

24. mezinárodní konference – HYDROIZOLACE A VOZOVKY NA MOSTECH 2014 (5 b.)
Odborníci z řad investorů, uživatelů, projektantů a zhotovitelů mostních staveb, v neposlední řadě pracovníci vysokých š...
Metrostav v polovině ražeb na Islandu Metrostav v polovině ražeb na Islandu (5 b.)
Již téměř polovinu – přesně 3686 m -  z celkové délky 7566 m tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu vyrazil tým Metro...
Na Slovensku startuje stavba dalšího úseku dálnice D3 (5 b.)
Slavnostním podpisem smlouvy dnes odstartovala výstavba obchvatu města Žilina. Jde o 4,25 km dlouhý úsek slovenské dálni...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice