KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Škoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského Miskolce

Škoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského Miskolce

Publikováno: 24.2.2015
Rubrika: 2015

Plzeňská Škodovka úspěšně zakončila projekt dodávky tramvají pro město Miskolc. Škoda Transportation v minulých dnech předala tamnímu dopravnímu podniku poslední ze série 31 moderních vozidel ForCity Classic. 

„Dodávku jsme splnili v termínu, část tramvají jsme během projektu dodali dokonce v předstihu oproti stanoveným podmínkám. Cestující se mohli poprvé našimi tramvajemi svézt před více než rokem, v lednu roku 2014, kdy v ulicích maďarského města začalo sloužit první nové vozidlo. Aktuálně již dopravce provozuje většinu z dodaných tramvají, ty poslední se v nejbližší době dostanou do ostrého provozu,“ uvedl manažer projektu Václav Trkovský ze Škody Transportation. Podle něj má Škodovka na své tramvaje pozitivní reference - zákazník ocenil nejen včasnost dodávek, technickou úroveň vozidel, ale například i nízké náklady na spotřebu elektrické energie.

„Kontrakt na dodávku jednatřiceti nízkopodlažních tramvají za téměř dvě miliardy korun byl uzavřen na začátku roku 2012. Zahrnuje také opci na desetiletý full-servis za 175 milionů. Kromě moderních tramvají pro Miskolc, jsme loni v konsorciu s polskou firmou Solaris uzavřeli kontrakt na až 108 trolejbusů do Budapešti za 1,7 miliardy korun. Trolejbusy jsme dodali také do Debrecínu nebo Szegedu a v Budapešti jsme se rovněž podíleli na dodávce metra. V  posledních letech jsme tedy v Maďarsku velice úspěšní. Celková hodnota uzavřených kontraktů v této zemi přesahuje pět miliard a i do budoucnosti zde je velký potenciál pro naše produkty,“ říká Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.

Tramvaje ForCity Classic absolvovaly během ročního působení náročné klimatické podmínky. Přes léto panují v maďarském městě teploty přes 40 stupňů. „Cestující přivítali vysoký komfort tramvají včetně klimatizace,“ popisuje zkušenosti z provozu Václav Trkovský. Nyní prochází tramvaje ostrou zkouškou své první zimy.

„Škoda Transportation bude v Miskolci zajišťovat rovněž full servis svých vozidel. Technická péče o tramvaje je tedy plně v naší kompetenci,“ doplňuje Trkovský. Díky dodávce škodováckých vozidel je vozový park tramvají Miskolce v současné době asi nejmodernější v Maďarsku. Flotila nových vozidel totiž nahradila drtivou většinu několik desítek let starých tramvají, které dosud cestujícím sloužily.

Moderní plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic Miskolc vychází z osvědčených konstrukčních řešení. Je obousměrná pětičlánková se třemi pevnými podvozky, z nichž dva krajní jsou hnané a prostřední běžný. S šířkou 2,65 metru je to nejširší vůz, který Škoda Transportation vyrobila. Při konstrukci vozidla výrobce byl kladen důraz na minimalizaci hmotnosti, instalaci úsporných agregátů a osvědčených komponent, s cílem minimalizovat provozní náklady vozidla. Do tramvaje se vejde více než 300 cestujících, kteří se mohou těšit na klimatizovaný vůz a moderní informační systém včetně LCD obrazovek. Samozřejmostí je i dostatek prostoru pro kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí.Kromě technologických výhod nabízí tramvaj i zajímavý moderní design. Barevný motiv zelených květin na bílém podkladu vybírali v anketě obyvatelé Miskolce.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Tramvaj ForCity Classic Miskolc (zdroj: Škoda Transportation)Tramvaj ForCity Classic Miskolc (zdroj: Škoda Transportation)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (28x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...
„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (27x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Protinámrazové a protismykové úpravy vozovekProtinámrazové a protismykové úpravy vozovek (26x)
Společnost Značky Morava a. s. se věnuje inovacím ve všech oblastech svého působení. Reagujeme na aktuální problematická...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice