Škoda Electric se bude podílet na výrobě trolejbusů pro Bolognu
Rubrika: 2014
Škoda Electric se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů do italského města Bologna. Plzeňská firma vyrobí celkem 49 kusů elektrovýzbrojí a také zajistí kompletní montáž ve svém plzeňském podniku. Hodnota kontraktu pro Škodu Electric se pohybuje na úrovni zhruba 430 milionů korun.
„Naše nabídka uspěla především kvůli velmi dobrým referencím trolejbusů Škoda po celé Evropě, ale i díky úspěšným zakázkám pro italský trh, jako jsou projekty trolejbusů pro Řím a Cagliari,“ říká Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.
V Plzni se uskuteční i testování a homologace. Závěrečné zkoušky proběhnou přímo na lince v Bologni. První vozidlo by mohlo začít sloužit v systému veřejné dopravy v Bologni zhruba počátkem roku 2015. Dodávka bude dokončena v létě roku 2015. Finálním dodavatelem trolejbusů je společnost Iveco France.
Jedná se o osmnáctimetrový kloubový trolejbus na bázi karosérie Iveco Crealis Neo, který bude vybaven optickým naváděcím systémem pro usnadnění ovládání vozu pří zajíždění do zastávek. Škoda Electric bude dodavatelem kompletní trakční výzbroje trolejbusu včetně její montáže na vůz a jeho následného testování. „V rámci tohoto projektu bude unikátní premiéra dodávky diesel elektrického agregátu pro nezávislý pojezd splňující nejnovější emisní normy EURO 6. Toto zařízení o výkonu 100kW je součástí naší dodávky,“ doplňuje manažer Škody Electric Pavel Kuch.
Bologna je jeden z největších provozovatelů trolejbusů v Itálii, v současnosti jich provozuje více než pět desítek a dochází k rozšiřování systému trolejbusové dopravy. „Italský trh je z hlediska trolejbusů velmi zajímavý, celkem v patnácti městech tato vozidla slouží a řada dopravních podniků se chystá obnovovat svůj vozový park či stavět nové trolejbusové linky,“ dodává Pavel Kuch.
Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Široká nabídka této firmy, která je podpořena vlastním výzkumem a vývojem, umožňuje vyjít vstříc nejen požadavkům zákazníků u nás, ale i ve světě. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů představila Škoda Electric nový bateriový elektrobus a v posledních několika letech například také hybridbus. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě a je synonymem pro ekologickou bezemisní dopravu.