KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Silnice mezi letištěm v Mošnově a dálnicí D1 je po rekonstrukci

Silnice mezi letištěm v Mošnově a dálnicí D1 je po rekonstrukci

Publikováno: 13.12.2010, Aktualizováno: 15.12.2010 10:37
Rubrika: 2010

Část silnice mezi letištěm v Mošnově na Novojičínsku a dálnicí D1 se dočkala rekonstrukce. Modernizací 4,4 kilometru za téměř 140 milionů korun se zlepší dopravní napojení letiště. Na přímé spojení s dálnicí si ale musejí řidiči ještě počkat. Stále totiž není zprovozněný dálniční přivaděč u Studénky-Butovic, k němuž krajem zrekonstruovaná silnice druhé třídy vede. Novinářům to dnes řekli zástupci kraje.

Silnice II/464 mezi Mošnovem a Studénkou zlepší nejen dopravní napojení letiště Leoše Janáčka, ale také mošnovské průmyslové zóny, kterou v areálu letiště vybudovalo město Ostrava. "V jižní části letiště začíná vyrůstat velký dopravní terminál, který bude v budoucnu napojený na leteckou a železniční dopravu a díky této investici také na dálniční síť," řekl hejtmanův náměstek Miroslav Novák (ČSSD).

Po zrekonstruované silnici však řidiči dojedou zatím jen do blízkosti dálnice D1. Vjet na ni přímo z opravené silnice nemohou, protože Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) doposud nezprovoznilo tamní dálniční přivaděč, který je zároveň obchvatem Studénky-Butovic. Hotový měl být přitom už loni, kdy se otevíral dálniční úsek mezi Hladkými Životicemi a Bílovcem na Novojičínsku. Řidiči tak musejí zatím využívat - stejně jako obyvatelé Studénky - nejbližší dálniční přivaděč v Bravanticích.

Podle Niny Ledvinové z oddělení komunikace ŘSD budou práce na butovickém přivaděči pokračovat ještě celý příští rok. "Realizaci bohužel značně komplikují práce na zajištění stability velkého sesuvu ve svahu hlubokého zářezu blízko Bílova a také finanční situace investora, která neumožňuje přidělení dostatku peněz," sdělila ČTK Ledvinová.

Součástí rekonstrukce byla oprava dvou mostů - přes řeku Odru a potok Sedlnice u Nové Horky. Moravskoslezský kraj za ni zaplatil zhruba 52 milionů korun, zbývajících zhruba 87 milionů Kč získal jako evropskou dotaci z regionálního operačního programu (ROP).

Na opravy silnic druhé a třetí třídy měl kraj získat z ROP původně zhruba 2,5 miliardy korun. S Evropskou komisí se mu podařilo vyjednat navýšení takzvanou realokací o 687 milionů Kč. "S ministerstvem pro místní rozvoj jednáme o realokaci dalších 300 milionů korun, které stát není schopen čerpat v rámci národních operačních programů," dodal náměstek. Kraj by tak mohl získat z Evropské unie na silnice až 3,5 miliardy Kč; celkové investice do jejich rekonstrukcí by tak v programovacím období 2007-2013 přesáhly čtyři miliardy korun.

V současné době je podle Nováka vyčerpáno zhruba 1,5 miliardy korun. Další miliarda odpovídá projektům, u nichž kraj již požádal o dotaci z ROP, anebo se už začaly realizovat - například stavba jižního obchvatu Opavy či druhá etapa mostu na Českobratrské ulici v centru Ostravy. "Zůstává tak zhruba miliarda korun pro již připravené projekty, které podáme v dalších výzvách," dodal náměstek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (44x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (33x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (31x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice