Silnice mezi letištěm v Mošnově a dálnicí D1 je po rekonstrukci
Rubrika: 2010
Část silnice mezi letištěm v Mošnově na Novojičínsku a dálnicí D1 se dočkala rekonstrukce. Modernizací 4,4 kilometru za téměř 140 milionů korun se zlepší dopravní napojení letiště. Na přímé spojení s dálnicí si ale musejí řidiči ještě počkat. Stále totiž není zprovozněný dálniční přivaděč u Studénky-Butovic, k němuž krajem zrekonstruovaná silnice druhé třídy vede. Novinářům to dnes řekli zástupci kraje.
Silnice II/464 mezi Mošnovem a Studénkou zlepší nejen dopravní napojení letiště Leoše Janáčka, ale také mošnovské průmyslové zóny, kterou v areálu letiště vybudovalo město Ostrava. "V jižní části letiště začíná vyrůstat velký dopravní terminál, který bude v budoucnu napojený na leteckou a železniční dopravu a díky této investici také na dálniční síť," řekl hejtmanův náměstek Miroslav Novák (ČSSD).
Po zrekonstruované silnici však řidiči dojedou zatím jen do blízkosti dálnice D1. Vjet na ni přímo z opravené silnice nemohou, protože Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) doposud nezprovoznilo tamní dálniční přivaděč, který je zároveň obchvatem Studénky-Butovic. Hotový měl být přitom už loni, kdy se otevíral dálniční úsek mezi Hladkými Životicemi a Bílovcem na Novojičínsku. Řidiči tak musejí zatím využívat - stejně jako obyvatelé Studénky - nejbližší dálniční přivaděč v Bravanticích.
Podle Niny Ledvinové z oddělení komunikace ŘSD budou práce na butovickém přivaděči pokračovat ještě celý příští rok. "Realizaci bohužel značně komplikují práce na zajištění stability velkého sesuvu ve svahu hlubokého zářezu blízko Bílova a také finanční situace investora, která neumožňuje přidělení dostatku peněz," sdělila ČTK Ledvinová.
Součástí rekonstrukce byla oprava dvou mostů - přes řeku Odru a potok Sedlnice u Nové Horky. Moravskoslezský kraj za ni zaplatil zhruba 52 milionů korun, zbývajících zhruba 87 milionů Kč získal jako evropskou dotaci z regionálního operačního programu (ROP).
Na opravy silnic druhé a třetí třídy měl kraj získat z ROP původně zhruba 2,5 miliardy korun. S Evropskou komisí se mu podařilo vyjednat navýšení takzvanou realokací o 687 milionů Kč. "S ministerstvem pro místní rozvoj jednáme o realokaci dalších 300 milionů korun, které stát není schopen čerpat v rámci národních operačních programů," dodal náměstek. Kraj by tak mohl získat z Evropské unie na silnice až 3,5 miliardy Kč; celkové investice do jejich rekonstrukcí by tak v programovacím období 2007-2013 přesáhly čtyři miliardy korun.
V současné době je podle Nováka vyčerpáno zhruba 1,5 miliardy korun. Další miliarda odpovídá projektům, u nichž kraj již požádal o dotaci z ROP, anebo se už začaly realizovat - například stavba jižního obchvatu Opavy či druhá etapa mostu na Českobratrské ulici v centru Ostravy. "Zůstává tak zhruba miliarda korun pro již připravené projekty, které podáme v dalších výzvách," dodal náměstek.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.