KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Silnice mezi letištěm v Mošnově a dálnicí D1 je po rekonstrukci

Silnice mezi letištěm v Mošnově a dálnicí D1 je po rekonstrukci

Publikováno: 13.12.2010, Aktualizováno: 15.12.2010 10:37
Rubrika: 2010

Část silnice mezi letištěm v Mošnově na Novojičínsku a dálnicí D1 se dočkala rekonstrukce. Modernizací 4,4 kilometru za téměř 140 milionů korun se zlepší dopravní napojení letiště. Na přímé spojení s dálnicí si ale musejí řidiči ještě počkat. Stále totiž není zprovozněný dálniční přivaděč u Studénky-Butovic, k němuž krajem zrekonstruovaná silnice druhé třídy vede. Novinářům to dnes řekli zástupci kraje.

Silnice II/464 mezi Mošnovem a Studénkou zlepší nejen dopravní napojení letiště Leoše Janáčka, ale také mošnovské průmyslové zóny, kterou v areálu letiště vybudovalo město Ostrava. "V jižní části letiště začíná vyrůstat velký dopravní terminál, který bude v budoucnu napojený na leteckou a železniční dopravu a díky této investici také na dálniční síť," řekl hejtmanův náměstek Miroslav Novák (ČSSD).

Po zrekonstruované silnici však řidiči dojedou zatím jen do blízkosti dálnice D1. Vjet na ni přímo z opravené silnice nemohou, protože Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) doposud nezprovoznilo tamní dálniční přivaděč, který je zároveň obchvatem Studénky-Butovic. Hotový měl být přitom už loni, kdy se otevíral dálniční úsek mezi Hladkými Životicemi a Bílovcem na Novojičínsku. Řidiči tak musejí zatím využívat - stejně jako obyvatelé Studénky - nejbližší dálniční přivaděč v Bravanticích.

Podle Niny Ledvinové z oddělení komunikace ŘSD budou práce na butovickém přivaděči pokračovat ještě celý příští rok. "Realizaci bohužel značně komplikují práce na zajištění stability velkého sesuvu ve svahu hlubokého zářezu blízko Bílova a také finanční situace investora, která neumožňuje přidělení dostatku peněz," sdělila ČTK Ledvinová.

Součástí rekonstrukce byla oprava dvou mostů - přes řeku Odru a potok Sedlnice u Nové Horky. Moravskoslezský kraj za ni zaplatil zhruba 52 milionů korun, zbývajících zhruba 87 milionů Kč získal jako evropskou dotaci z regionálního operačního programu (ROP).

Na opravy silnic druhé a třetí třídy měl kraj získat z ROP původně zhruba 2,5 miliardy korun. S Evropskou komisí se mu podařilo vyjednat navýšení takzvanou realokací o 687 milionů Kč. "S ministerstvem pro místní rozvoj jednáme o realokaci dalších 300 milionů korun, které stát není schopen čerpat v rámci národních operačních programů," dodal náměstek. Kraj by tak mohl získat z Evropské unie na silnice až 3,5 miliardy Kč; celkové investice do jejich rekonstrukcí by tak v programovacím období 2007-2013 přesáhly čtyři miliardy korun.

V současné době je podle Nováka vyčerpáno zhruba 1,5 miliardy korun. Další miliarda odpovídá projektům, u nichž kraj již požádal o dotaci z ROP, anebo se už začaly realizovat - například stavba jižního obchvatu Opavy či druhá etapa mostu na Českobratrské ulici v centru Ostravy. "Zůstává tak zhruba miliarda korun pro již připravené projekty, které podáme v dalších výzvách," dodal náměstek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (124x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (27x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice