KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Silnice kolem přehrady Souš se po pěti měsících znovu otevře

Silnice kolem přehrady Souš se po pěti měsících znovu otevře

Publikováno: 21.4.2011, Aktualizováno: 26.4.2011 10:41
Rubrika: 2011

Silnice kolem přehradní nádrže Souš v Jizerských horách se v pátek v poledne znovu otevře pro motoristy. ČTK o tom dnes informoval mluvčí Krajského úřadu v Liberci Jiří Langer. Cesta přes Jizerské hory, která spojuje Frýdlantsko s Jabloneckem, se uzavírá vždy s prvním sněhem. Přehrada slouží jako zdroj pitné vody a silnice se v zimě kvůli hrozbě znečištění neudržuje. Uzavřena byla od 22. listopadu.

Přehrada Souš byla v Jizerských horách postavena v letech 1911 až 1915 jako ochrana před povodněmi. Nádrž postavená 756 metrů nad mořem se od 70. let minulého století využívá jako zdroj pitné vody pro 150.000 obyvatel Liberecka a Jablonecka. Pro dopravu se uzavírá vždy, když tři dny po sobě klesne teplota pod bod mrazu nebo napadne souvislá sněhová pokrývka. Udržet komunikaci v zimě v provozu a neohrozit současně kvalitu vody, by bylo příliš drahé.

Silnice kolem Souše je jednou z mála komunikací v Libereckém kraji, které se v zimě neudržují. V Libereckém kraji je téměř 2430 kilometrů silnic, z toho 86 procent jsou krajské silnice II. a III. třídy. Jen 85 kilometrů komunikací se v zimě neuklízí, většinou jde ale o málo frekventované cesty, po nichž nejezdí veřejná doprava.

Liberecký kraj i starostové Frýdlantska už několik let usilují o to, aby silnice mohla zůstat otevřena celoročně, protože je jednou ze dvou přístupových komunikací do výběžku, který je z velké části obklopen Polskem. V 18 obcích žije zhruba 24 000 obyvatel, od zbytku Libereckého kraje oblast oddělují Jizerské hory a dopravní spojení je tam velmi špatné. Od celoročního provozu si starostové slibují větší turistický ruch a i větší šance pro obyvatele hospodářsky slabého regionu dojíždět za prací.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Alternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republiceAlternativní koncept vysokorychlostních tratí v České republice (28x)
Provoz vyššími a vysokými rychlostmi je předpokladem konkurenceschopnosti evropské železniční dopravy a zárukou trvale u...
Vysokorychlostní železnice v ČRVysokorychlostní železnice v ČR (28x)
Pro velké přepravní proudy cestujících mezi nejdůležitějšími evropskými centry a aglomeracemi nejlépe vyhovují vysokoryc...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci